Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej til jer herinde!

Jeg har netop fået installeret et nyt grafikkort i min spand, menlig et XFX 8800 GTS xxx edit.

Men jeg har fået et lille problem nu.. min Packard Bell Maestro 22" skærm plejer at køre i 1680 x 1050, men i selve OSD menuen på skærmen står der 1600 x 1200??? det undrer da mig en del hvorfor den står i denne opløsning i osd menuen...
Måske det kan være grunden til at min tekst står meget sløret i desktoppen og i internet explorer? Jeg har den nyeste driver til gfx og har tjekket om cleartype er sat til både i windows men også i IE7.0
Jeg har sat opløsningen til 1680 x 1050 i desktoppen i windows, men som nævnt før så står skærmen til 1600 x 1200 i dens egen OSD menu..
Håber på lidt hjælp herindefra!

på forhånd tak

vh Neser
Af Scandal
Se om du kan finde en ny driver til skærmen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har ikke tidligere oplevet, at skærmen skriver et forkert input i OSD, så jeg vil også skyde på, at det er noget med grafikkortet.

Prøv eventuelt at brug en af de der driver cleanere, som findes på nettet. De kan sikkert rense eventuelle rester fra dit gamle kort.
Af Nosyneser
Tak for lidt input :)
Mit "gamle" grafikkort var et XFX 7900 GT, havde ingen problemer med drivere eller skærmen for den sags skyld. Kan det måske have noget at gøre med at 8800 gts'en mangler en ordentlig driver?

Når mit xp starter op viser OSD menuen de 1680 x 1050 som jo er den native opløsning og ligeså snart jeg skal logge ind ændrer den til 1600 x 1200...underligt...og meget træls!!!!

Kan du evt. gi et bud på hvilken driver cleaner jeg skal bruge?
Af Toranaga
Du har afinstalleret grafikkort driverne og installeret nye ikke? Du har ikke installeret noget Powerstrip eller lign. der er sat til en bestemt opløsning?
Af Nosyneser
ja har selvf. afinstalleret gamle drivere og inst. de nyeste. Powerstrip? nej har ikke det program installeret...