Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har koblet min pc til mit 40" Samsung LCD TV (LE40C535) via HDMI, men når der er bevægelse i billedet, så er der "fejl" i den nederste del (ca. en 4. del) af skærmen, som om den del af billedet er forskudt/forsinket.

"Spiltilstand" og "Fit to size" hjælper ikke. Er det bare en begrænsning i tv'et, eller er det en fejl der skal repareres?

Billeder af problemet
http://timbrandt.dk/-/LE40C535-error1.jpg
http://timbrandt.dk/-/LE40C535-error2.jpg
http://timbrandt.dk/-/LE40C535-error3.jpg
Af Ourania
Ingen der har et forslag? Det er ikke noget problem hvis jeg afspiller trailers mm. direkte fra en ekstern harddisk gennem tv'ets USB stik. Det er kun når det er via min computer/hdmi.
Af Rommel
Vælg 24p/24 billeder i sekundet i din dvd/bluray afspiller eller computeren. Så skulle problemet gerne forsvinde.
Af Ourania
Hm... det gjorde det faktisk værre, og nu kan jeg ikke få den tilbage til den gamle kvalitet igen. Fejlen i billedet er nu i toppen i stedet for, og billedet kører ofte nu langsommere, nærmest som en slags mini-slowmotion. Jeg prøvede at fjerne og derefter installere mine grafikkortsdrive, men nu ser også programmet til grafikkortet mærkeligt ud, så jeg må nok geninstallere Windows osv.

Hvad hvis man køber en WD TV Live eller lignende, kan samme problem så også opstå?

PS. Der er som sagt ingen problemer ved afspilning direkte fra TV'et via en ekstern harddisk, og heller ikke ved afspilning fra BluRay-afspiller eller DVD-afspiller.
Af Rommel
Hvad for et grafikkort har du i din computer?
Og huskede du at lave en ren installation af dine grafikkort drivers, og eventuelt installere de nyeste beta drivers?
Af Scandal
Hvordan er TV og PC koblet sammen?
er det VGA eller DVI-->HDMI?
Af Ourania
Rommel skrev:Hvad for et grafikkort har du i din computer?
Og huskede du at lave en ren installation af dine grafikkort drivers, og eventuelt installere de nyeste beta drivers?
Grafikkortet er et AMD HD6850. Og ja jeg lavede en ren installation da jeg samlede computeren for 3 uger siden. Jeg har efterfølgende lavede et par rene installationer med forskellige drivere for at se om det gjorde en forskel, men det gjorde det ikke.
Scandal skrev:Hvordan er TV og PC koblet sammen?
er det VGA eller DVI-->HDMI?
Et HDMI kabel.
Af Scandal
Hov ... du skriver da også i første post, at det er via hdmi, du forbinder O_O

er der en option på TV'et, der hedder noget med overscan?

Har du prøvet alle de opdateringsfrekvenser, der er tilgængelig for grafikkortet?
Af Ourania
Scandal skrev:Hov ... du skriver da også i første post, at det er via hdmi, du forbinder O_O

er der en option på TV'et, der hedder noget med overscan?

Har du prøvet alle de opdateringsfrekvenser, der er tilgængelig for grafikkortet?
hehe.

Nej der er intet på tv'et der hedder noget i den stil. Jeg har prøvet alle ændringer i tv'et, og opdateret firmwaren. Ingen forskel.

Ja jeg prøvede alle de 1080i/1080p der var tilgængelige for grafikkortet. No dice :(
Af Rommel
Har du prøvet at sætte en bærbar eller en anden stationær til fladskærmen? :)
Af Ourania
Så fik jeg endelig mulighed for at teste med en anden computer. En Lenovo SL510 bærbar. Og her virkede det helt fint! Så det må vel næsten være softwaren til mit AMD HD 6850 der ikke kan levere?