Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af codename
Hej er der nogle der kan fortælle mig forskellen på et hdmi 1,4 og et hdmi 1,4a kabel ?

Mvh. Søren
Af lgowner
codename skrev:Hej er der nogle der kan fortælle mig forskellen på et hdmi 1,4 og et hdmi 1,4a kabel ?

Mvh. Søren
1.4a er mere end tv standard, end det er kablet som ændrer sig.
med 1.4a er der sat standard for hvornår et tv er 1.4a kompatibel, og det inkluderer f.eks SideBySide 3D og top/bund 3D sammenlægning.
Af codename
Er et panasonic vt 30 klar til hdmi 1,4 a ? Bør man gå efter en surround receiver med hdmi 1,4 a eller er det lige meget ? Skal nemlig have ny receiver og har et pana vt 30 tv. Er hdmi 1,4 a et must hvis man vil have noget ud af 3D ?
Af lgowner
skal ikke gøre mig superklog på forskellen, men når de taler sidebyside og top/bund visninger, så er det jo kun tv't som skal klare 1.4a og receiveren skal så bare være 1.4 for at klare bluray i 3D.

omkring vt30, hvis du kan se Side by Side 3D og top/bund, så er det vel godkendt til 1.4a
Af Dolphire
Det kommer an på hvordan du vil "fragte" signalet til dit fjernsyn...

Hvis du kører lyd og billede hver for sig og sender audio til din receiver og video til dit fjernsyn, er det kun fjernsynet der skal kunne håndtere 1.4a

Hvis du derimod vælger at lade din receiver afkode både audio og video fra afspilleren, og videre sende video signalet. Så skal din receiver kunne håndtere 1.4a ellers vil de funktioner ikke kunne afkodes af denne.