Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er på udkig efter en Blu-Ray-afspiller til mit Panasonic VT20 TV, og har derfor mest lyst til at købe en afspiller af samme mærke (samme fjernbetjening)

Mit budget ligger på ca. 1.000 til 1.500 kr., og jeg har kig på en Panasonic DMP-BDT110, som kan købes for ca. kr. 1.180,-.

Er den ok? Eller hvad kan eksperterne anbefale? ;)
SchumiFlatout skrev:Jeg er på udkig efter en Blu-Ray-afspiller til mit Panasonic VT20 TV, og har derfor mest lyst til at købe en afspiller af samme mærke (samme fjernbetjening)

Mit budget ligger på ca. 1.000 til 1.500 kr., og jeg har kig på en Panasonic DMP-BDT110, som kan købes for ca. kr. 1.180,-.
Med mindre du ligefrem kan tænde for afspilleren med dit tv's fjernbetjening, få du nok ikke fordel ud af holde dig til samme fabrikat. De fleste afspillere understøtter CEC, hvilket vil sige at tv og afspiller allerede taler sammen, ihvertfald så længe vi kun taler om de helt basale funktioner. Jeg har en DMP-BDT310, som nok stort set er identisk med DMP-BDT110. Bortset fra et par designfejl fungerer den udmærket.
Af SchumiFlatout
Som novice på Blu-Ray-området støder jeg i min søgen på begrebet online streaming af musik video, sport, mv. (fx. BRAVIA Internet Video i afspilleren Sony BDPS480B).

Hvad dækker denne streaming helt nøjagtigt over? Jeg er klar over begrebet fra min Mac, hvor min player streamer musik, men hvad handler det om mht. billeder? Hvilken type programmer kan man se? Og hvordan er kvaliteten?

Venlig hilsen

SchumiFlatout
Af 1756fischer
Jeg vil anbefale Panasonics DMP BDT310 til dit Panasonic tv, som på flere områder er forbedret i forhold til 110 modellen, blandt andet er den hurtigere og har bedre billedkvalitet. Den blev nummer 1 i en test mod Sony, Phillips, Pioneer og Samsungs 2011 topmodel hvor Samsungs blev nummer 2. Den kan fås på nettet i DK til 1500 kr.
Af 1756fischer
Der er ikke mange streaming muligheder fra DK, men hvis du omdirigere din ip-adresse til USA, kan du streame alle nye film, mange gamle film og tv-serier fra USA gennem Netflix, Hulu o.s.v.

- Der er en vejledning her på Flatpanels. Hvis du læser anmeldelsen af Apple TV her på Flatpanels, er der en henvisning til, hvordan man kommer uden om barriererne. Det er det hele værd for næsten ingen penge, så behøver du ingen ekstra dyre tv abonnementer til film kanaler som TV1000, Canal plus eller hvad de nu hedder.
Af SchumiFlatout
1756fischer skrev:Jeg vil anbefale Panasonics DMP BDT310 til dit Panasonic tv, som på flere områder er forbedret i forhold til 110 modellen, blandt andet er den hurtigere og har bedre billedkvalitet. Den blev nummer 1 i en test mod Sony, Phillips, Pioneer og Samsungs 2011 topmodel hvor Samsungs blev nummer 2. Den kan fås på nettet i DK til 1500 kr.
Tak for info, men ventetiden blev lidt lang :p så barnet kom til at hedde Sony BDP S570. En ganske lækker sag med flotte test (selv om jeg gerne havde valgt en Panasonic, så vi blev i familien).
Af SchumiFlatout
1756fischer skrev:Der er ikke mange streaming muligheder fra DK, men hvis du omdirigere din ip-adresse til USA, kan du streame alle nye film, mange gamle film og tv-serier fra USA gennem Netflix, Hulu o.s.v.

- Der er en vejledning her på Flatpanels. Hvis du læser anmeldelsen af Apple TV her på Flatpanels, er der en henvisning til, hvordan man kommer uden om barriererne. Det er det hele værd for næsten ingen penge, så behøver du ingen ekstra dyre tv abonnementer til film kanaler som TV1000, Canal plus eller hvad de nu hedder.
Også tak for denne info. Jeg må lige forske lidt i artiklen, som jeg godt husker at have læst. Vist nok en ret nørdet operation, ikke? ;;)