Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pyndk
Hej
Jeg har lige købt denne dejlige skærm, men er bange for den buzzer for meget.

Jeg kommer fra en 37" x10y og den sagde ikke nær så meget som den nye skærm.

Jeg sidder over 3 meter væk og kan stadig høre lyden når jeg ser normalt fjernsyn, men kæresten kan ikke :s

Er det mig som er for kritisk?

Er det noget Samsung vil lave eller skal jeg se at få den byttet inden de 14 dage?

Hilsen Peter
Af Pyndk
Jeg prøver lige igen.
Nu har jeg fået byttet den første skærm, for så at finde ud af at den næste siger næsten ligeså meget. er det noget man må leve med ved en moderne plasma skærm?

Peter
Af lgowner
Pyndk skrev:Jeg prøver lige igen.
Nu har jeg fået byttet den første skærm, for så at finde ud af at den næste siger næsten ligeså meget. er det noget man må leve med ved en moderne plasma skærm?

Peter
du kan jo også vælge LG plasma PZ serien? har da ikke læst om blæsere i de modeller..

panasonic og samsung har vist smidt et par blæsere i deres, som giver de gener du nævner.. men ok, jeg er ikke sikker..
Af Pyndk
Mener ikke der er blæser i min model, det er vist højfrekvent støj fra selve panelet. Har LG ikke også de problemer?
Af lgowner
Pyndk skrev:Mener ikke der er blæser i min model, det er vist højfrekvent støj fra selve panelet. Har LG ikke også de problemer?
den plasma jeg har har ingen støj som jeg hører.
men har da ikke set engelske forums skrive om plasma støj på deres plasma, men du kan jo have ret...

testene her på siden har da vist heller ikke skrevet om støj, men det har der så heller været skrevet om på samsung :)
Af Maestroelite
Jeg har lige modtaget en PS51D7005 idag og foreløbig hører jeg ikke meget buzzing.

Kun hvis jeg står meget tæt på.

Mit gamle alfaview buzzede som et ondt år når der var "hvide" scener, så måske er jeg bare skadet.

Min kone kan heller ikke høre noget på det nye.
Af Pyndk
Okay kan godt ske jeg bare har været rigtig uheldig. Nu får den lige et par dage mere, om jeg kan acceptere det, ellers ryger den også tilbage :s
Af BadMan
Jeg er også ved at blive sindsyg af det Buzzing, som tydeligt kan høres under alm. tv kiggeri 4-5 mtr væk.

Både mit gamle PS58B685 havde det og også mit nye PS59D6905.

Samsung kunne ikke lave det gamle, men antydede at det var blevet bedre på de nye - det var så ikke tilfældet!
Af Pyndk
Har jeg nemlig også hørt, så ved ikke om jeg bare en for sart, det er bare en skam at skulle droppe ellers en fantastisk skærm fordi de ikke kan lave noget som virker.
Af Pyndk
Så har jeg fundet en pixelfejl nu !:(
Det eneste positive i det er da at panelet skal skiftes, og så må man håbe det næste ikke larmer så meget :p

Takker flatpanels for monitor test :)
Af Nero
Man får bare håpe produsentene får styr på all den buzzingen på skjermene sine.. jeg hadde en VT30 som måtte leveres tilbake pga støy:( riktig synd, da bildet var fantastisk..
Af Letten
Pyndk skrev:Så har jeg fundet en pixelfejl nu !:(
Det eneste positive i det er da at panelet skal skiftes, og så må man håbe det næste ikke larmer så meget :p
Det kan godt være du slipper for den døde pixel, men jeg vil ikke være tryg ved at nogen skiller TV'et ad og samler det igen :-(

Min erfaring siger mig at serviceværksteder sjældent samler tingene ligeså godt igen som da de kom fra fabrikken.
Af PhDream
Letten skrev:
Pyndk skrev:Så har jeg fundet en pixelfejl nu !:(
Det kan godt være du slipper for den døde pixel, men jeg vil ikke være tryg ved at nogen skiller TV'et ad og samler det igen :-(

Min erfaring siger mig at serviceværksteder sjældent samler tingene ligeså godt igen som da de kom fra fabrikken.
+ 1!

Så snart du sender tv'et eller noget som helst andet på værksted, får du det aldrig i samme stand, som du afleverede det. De vil lave ridser, skrammer, osv. Og hvis du er rigtig uheldig, vil de ikke engang udbedre fejlen.
Af T_skaaning
Christ... Det er vanvittigt så mange fejl man hører om på TV..

Er der nogen, der ved noget om, om fejlraten er mindre på ps51d8005 end på ps51d7005? Her tænkes både på pixelfejl og buzzing.

Er retentionen i øvrigt den samme?