Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af michaelpost
Hej

Tilgiv mig min jomfruelige rejse her på siden ;)

Ja, jeg skal, som så mange andre, ha' nyt tv. Havde egentlig troet at det skulle være 50", men fruen har sat begrænsninger ved 47" - rimeligt, afstanden fra sofa til tv taget i betragtning.

Vi har en lys stue - og har pt 42" plasma. Især om sommeren volder det problemer, så nu satser vi på lcd/led. (også fordi at barnet godt kan "glemme" at slukke konsollen)

3D er no go - det bryder jeg mig simpelthen ikke om at se på, så den feature kan vi udelukke. DNLA og cabel-tuner er et must - ligesom jeg gerne vil optage via USB.

Budget er max 8k.

Har idag set på Philips PFL8605H - men der var for meget reflektion (kan dog godt lide ambilight featuren). Har været i Elgiganten - men der ser stort set alting jo elendigt ud 8) Så også diverse SONY modeller - men de har godt nok en bred ramme....

Har her læst testen af PFL6606H - syntes dog ikke at den får super mange positive kommentarer med på vejen.

Jeg har selvfølgelig læst købsguiden - men jeg syntes at der er meget focus på 3D. Har set masser af tråde i forum, på recordere.dk - og læst lidt på tænks hjemmeside, men det gør mig ikke klogere. Jeg syntes at der er meget fokus på 3D.

Kan nogen lede mig i den rigtige retning, inden jeg tager på "glo-raid" i weekenden...?

Tak - og god weekend!
Af Mysen
Hvis du skal have et LCD-tv på 46-47" til 8000, så får du altså 3D med, om du vil det eller ej. Sådan er det desværre bare. Til gengæld har et tv på den størrelse aldrig været billigere, så man kan sagtens sige, at du får det gratis, og så er det vel lige meget, at det følger med.

Sony EX720 har mat front og en fin anmeldelse herinde. Tag et kig på testen og se, om det ikke er noget for dig.
Af michaelpost
Tak, Mysen, for input.

Nu skal der jo nødvendigvis ikke brændes 8k af på tv - hvis man kan få noget fornuftigt, til en billigere penge O_O

Jeg vil helt sikkert tage et kig på denne her i weekenden (omend, at jeg finder rammen en anelse bred i forhold til f.eks Philips)
Af Mysen
Så tror jeg billederne snyder dig, for rammen på EX720 er ca. lige så smal ;)

Ellers så er det bunden, du mener...
Af michaelpost
he he - så dem såmænd side-by-side idag ... men .. jo - det er nok bunden.
Af michaelpost
.. og hvad med forskellen på ex710 og ex720 - udover 2k O-O

...og gerne andre input ;)
Af TYBO
710 er sidste års model