Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steffenj
Jeg vil våge at påstå at nå de nu begynder at benytte T2 systemet vil de lave en smertefri overgang som de nok selv vil kalde det og flytte flere og flere kanaler over for at få mere plads på sende nettet. Folk sagde jo også Danmark ikke ville gå over til T2 før om langtid grundet alle lige var tvunget til at investere i MPEG4 udstyr. :o)
Af Mysen
Larsan skrev:
Mysen skrev:Nej, men alligevel er det den man skal bruge allerede til næste forår, hvis man bruger en antenne på loftet.
Det er vel kun nødvendigt hvis man vil se HD kanalerne ellers er verden da helt af lave.
Men er du uenig i, at det har en væsentlig betydning? Ja, overgangen er ikke så dramatisk, at folk uden T2 får sort skærm, men når man allerede nu ved, at det er den de kommer til at bruge fremover, så ville jeg aldrig anbefale et tv uden T2 til folk, der ikke har tænkt sig at få kabel eller parabol.
Det er jo også fløjtende ligegyldigt, hvor godt et tv præsterer, hvis man alligevel ikke interesserer sig for at få HD, for det er altså her, billedkvalitetetn virkelig tæller. Jeg er allerede blevet så vant til HD, at det irriterer mig, når TV2 eller Canal 9 har landskampene, for nu har jeg lige vænnet mig til Champions League i HD. Og så glæder jeg mig faktisk til at TV2 bliver en betalingskanal, for så bliver det jo samtidig en HD-kanal

Tro mig, HD-kanaler er ikke noget, man med vilje vil give afkald på, heller ikke selv det kun drejer sig om 32".
Men det er da rigtigt, at der er langt mellem "fremtidssikrede" 32" tv. Jeg ville dog til enhver tid fortrække et Sony CX523 over noget andet i denne prisklasse, netop pga. den inkluderede DVB-T2. -Eller bruge flere penge og købe eksempelvis en PFL6606H fra Philips eller er D6507 fra Samsung.
Af BrianH
Larsan skrev:Er der ingen der kender noget til Philips 32PFL4606H?
Det er vel begrænset, hvor mange der har købt det, nu det er så nyt.
Læs testen af 6606H, de er nok rimelig ens...