Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hejhenrik
Hej.
nedenstående til information til andre ejere af 55ex720...
jeg fik for nyligt ovennævnte hjem og har prøvet Rasmus´s indstillinger, billedet virker dog underligt mat og glansløst, har siden skruet op for kontrast mm. hvilket hjalp lidt...
læste så her til morgen om andre med samme problem, og en kom med en bemærkning om at slå lyssensoren fra...dette var som at trykke på en magisk knap...billedet står nu knivskarpt, har endda været nødt til at nedjustere kontrast mm.
god fornøjelse

:)
Af Hejhenrik
ups...trykkede på udfør for tidligt...
glemte at spørge...
er der nogen som ved præcist hvad de forskellige indstillinger i Motion flow rent faktisk gør...her mener jeg teknisk.
mit står til Standard....er motionflow så slået til eller hvordan og hvad...?
følgende kan sættes/indstilles
Fra = 50hz
Jævn = ?
Standard = ?
Tydelig = ?
klar plus = ?

Tak på forhånd
Af Supergris
Hvis du havde fulgt Rasmus´ indstillinger, så havde du sikkert slået alle digitale " forbedrings " kredsløb fra, inkl. lyssensoren og Motion flow.
Motion flow virker ved standard indstillingen, og skal som udgangspunkt også slåes fra. At der så er nogle, der foretrækker det slået til, er et personligt valg...
Af Hejhenrik
Jeg fulgte faktisik Rasmus´s indstillinger, og i hans test er der ikke nævnt noget om lyssensorens indstillinger og dennes indflydelse på den generelle billedkvalitet...(ikke at han skal have hug for det :) )...at jeg nævner det er blot info til andre med samme skærm, som er lige så uvidende som jeg var...:)) Rasmus foretrækker tilsyneladende motionflow "on" på denne skærm...som han skriver, "fordi den har scanning backlight"... jeg kan dog ingen steder... heller ikke i I-manualen finde nogen forklaringer på hvordan motionflow er "on" mere "on" eller mest "on"...jeg bemærker dog, at ved de sidste 2 indstillinger, Tydelig og klar plus, bliver billedet synligt mørkere....er det scanning backlight der slår til her ?
:s
Af jojo
Lyssensor indstillingerne er gemt i en anden menu end resten af billede-indstillingerne (ind i Home -> System indstillinger), og det gør en verden til forskel :)

Elgiganten har det forresten på tilbud, ved oprettelse af Boxer abonnement kan man få det i 55 tommer til 8799kr. + 500kr. for Boxer oprettelsen.