Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg havde besluttet mig for at købe Panasonic G30, men efter et besøg i butikken har jeg fået at vide, at det duer ikke hvis min søn spiller samme spil i timevis. Så får jeg burn-in.

De foreslog mig at købe Samsung UE40D6205 LED-tv.

Er det et godt køb til 5K?

Vh - Rex
Rex skrev:Hej. Jeg havde besluttet mig for at købe Panasonic G30, men efter et besøg i butikken har jeg fået at vide, at det duer ikke hvis min søn spiller samme spil i timevis. Så får jeg burn-in.

De foreslog mig at købe Samsung UE40D6205 LED-tv.

Er det et godt køb til 5K?

Vh - Rex
Noget af det, jeg var vild med på Panasonic'en var, at der ikke er 3D, hvilket jeg aldrig kommer til at bruge. Og at der er lidt god lyd da jeg ikke skal have ekstrahøjtalere sat til.

Jeg kommer til at bruge det til alm fjernsynskiggeri, PS3 og apple tv.

Er det Samsung noget for mig?

Vh - Rex
Af BrianH
Tror ikke det Samsung er noget specielt i forhold til hvad der ellers er derude. Du skal starte forfra med at undersøge udvalget fra Philips, LG og Samsung
Af PeterD
Nu ved jeg ikke hvilken butik du har været i men hvis det var Elgiganten får sælgerne flere kroner i lønningsposen for at sælge et LG eller Samsung tv frem for et Panasonic tv.... O_O

Tror man skal slappe af med burn-in. Jeg har spillet 40-50 timers playstation på min 1 år gamle plasmaskærm og der er ingen problemer...

LED skærme er tyndere og pænere, men spørgsmålet er om sortniveau og billede er lige så godt som Panasonic's plasmaskærme, men skal det hænge helt flat på væggen er Samsungs LED da flotte at se på :)
Af Rex
PeterD skrev:Nu ved jeg ikke hvilken butik du har været i men hvis det var Elgiganten får sælgerne flere kroner i lønningsposen for at sælge et LG eller Samsung tv frem for et Panasonic tv.... O_O

Tror man skal slappe af med burn-in. Jeg har spillet 40-50 timers playstation på min 1 år gamle plasmaskærm og der er ingen problemer...

LED skærme er tyndere og pænere, men spørgsmålet er om sortniveau og billede er lige så godt som Panasonic's plasmaskærme, men skal det hænge helt flat på væggen er Samsungs LED da flotte at se på :)
Peter, tak for dit input.

Jeg havde opfattelsen af, at man ikke må sidde og se tv2 en hel aften. Eller sidde og spille 4-5 timer ad gangen på samme spil - og hvis man ikke kan det, så er det no-go. Men hvis det ikke er et problem, så går jeg efter det Panasonic.

Du ville købe plasmaen igen hvis du skulle gøre det om?

(btw: det var i en butik, hvor de liiiige havde et kanontilbud på det samsung, jeg skrev. men de sagde med det samme, at hvis jeg og min søn sidder og spiller ps3 i timevis, så ville det skakbe burn-in)
VH - Rex
Af THM
Rex skrev:
PeterD skrev:Nu ved jeg ikke hvilken butik du har været i men hvis det var Elgiganten får sælgerne flere kroner i lønningsposen for at sælge et LG eller Samsung tv frem for et Panasonic tv.... O_O

Jeg havde opfattelsen af, at man ikke må sidde og se tv2 en hel aften. Eller sidde og spille 4-5 timer ad gangen på samme spil - og hvis man ikke kan det, så er det no-go. Men hvis det ikke er et problem, så går jeg efter det Panasonic.

(btw: det var i en butik, hvor de liiiige havde et kanontilbud på det samsung, jeg skrev. men de sagde med det samme, at hvis jeg og min søn sidder og spiller ps3 i timevis, så ville det skakbe burn-in)
VH - Rex
du kan sagtens sidde at se tv2 i 5 timer i streg, det er hvis du gør det meget tit at der kan opstå fastbrænding. har selv haft problemet på min g20er, da vi så tv2 30% af tiden i flere måneder.
husk at slå pixelorbitor til på g30, dettte mindsker risikoen for burn in
Af Rex
THM skrev:
Rex skrev:

VH - Rex
du kan sagtens sidde at se tv2 i 5 timer i streg, det er hvis du gør det meget tit at der kan opstå fastbrænding. har selv haft problemet på min g20er, da vi så tv2 30% af tiden i flere måneder.
husk at slå pixelorbitor til på g30, dettte mindsker risikoen for burn in
Problem solved.

Jeg køber den G30.

Tak for hjælpen.

Vh - Rex
Af PeterD
He-He!! Jo jeg ser TV2 (næsten) hver dag fra 18 til 22..og her er ingen problemer

Nu ved jeg ikke om G30 har blæser. Nogle brugere føler sig generet af en blæserstøj på G20 modellen hvis de lægger øret på bagbeklædningen og "mute"r tvet på lydløs....

Jeg er glad for sortniveauet på Pana's skærme og ærgelig over at alle vores kanaler ikke er i HD.. (Hvor svært kan det være, YouSee?)

Apple tv kender jeg ikke til, men hvis der er en slags net-streaming, tror jeg ikke der er problemer med en plasmaskærm.

Ja, jeg ville bestemt købe plasma igen og har ikke fortrudt mit valg af Pana. Men herren i nedenstående klip er dog mere negativ....:)

http://www.youtube.com/watch?v=xE3Mp89xHOg