Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg søger det bedste passive 3d tv på markedet, det skal minimum være 55" gerne større, det skal hovedsagligt bruges til bluray og en del ps3.

jeg har et pioneer 5090H så er vant til et rigtig godt billede. men er ikke fastsat på plasma, da jeg er begyndt at åbne øjnene op for der måske er andre teknologier der er bedre :) budgettet hedder 20K maks! :) er bare en fattig studerende. :P

Håber der er nogle kloge hoveder der kan komme med nogle forskellige forslag, på forhånd tak!
Mvh Casper.
Brugeravatar
Af edinger
Hvorfor i alverden skifte tv, når man allerede har markedets bedste skærm?

Ja, det røg bare lige ud af mig :)
Af Mysen
Fordi han vil have et større tv og der skal være passiv 3D. ;)

Markedet for passiv 3D er ikke så stort endnu, og med dit krav til det så du skal nok tage et kig på LG's 55" LW980w.
Du kan også få et noget billigere 55PFL7606 fra Philips eller LW550/LW650 fra LG, men hvis du vil undgå en større nedgradering på 2D billedkvaliteten, så er det minimum LW980w, eller at du fjerner kravet om passiv 3D. I så fald ville du både kunne vælge Panasonics 55" VT30 eller Samsungs 64" D8005
Brugeravatar
Af edinger
Mysen skrev:Fordi han vil have et større tv og der skal være passiv 3D. ;)
Naturligvis.

Jeg har det dog med 3D, nogenlunde som jeg har det med Wunderbaum. Hva' skal man dog det? 8)
Af casperJ
hehe ja ved godt det er en lækker skærm jeg har, men ja ville gerne have noget større, og evt med passiv 3d. Jeg overskrider jo budgettet hvis det bliver samsungs 64" som sagt var jeg jo fattig studerende :D har også kgget lidt på LG men hvordan klare de sig ved konsol gaming, spiller en del FPS så opdaterings hastigheden eller hvad det nu hedder, må helst ikke være et problem.
Af Mysen
PS64D8005 koster da ikke 20 kilo? Den er på 18.600i både Bilka og Elgiganten.

Ellers er der også den lidt mindre PS59D7005 til omtrent 14.000

Om Lg's 980W klarer spil fint, det må en test vise. LW650 var ok til det.
Af Mysen
edinger skrev:
Naturligvis.

Jeg har det dog med 3D, nogenlunde som jeg har det med Wunderbaum. Hva' skal man dog det? 8)
Og jeg har det på samme måde. Mine 3D briller er støvede... ;)
Af BrianH
Jeg har heller aldrig prøvet mine 3D briller. Min VHS er ikke så moderne, så den vil afspille 3D :)
Af casperJ
nu kan jeg se at der er nogle der finder 3d, nuvel en smule overflødigt, så kan vi sige det sådan her at jeg vil have en større skærm uden at gå væsentligt ned i kvalitet, og synes bare at 3d ville være en meget sjov feature at have i 2011, og da min ps3 godt kan tage 3d synes jeg det ville være sjovt at prøve.
Af JesperKeller

Markedet for passiv 3D er ikke så stort endnu, og med dit krav til det så du skal nok tage et kig på LG's 55" LW980w.
Vent for guds skyld på "TV'ET"! Er temmelig sikker på at LG'en kommer til at slå alle af benene.
Ikke nok med det, så er det baggrundsbelyst så du slipper for bleedings og den er endda gjort tyndere end Samsungs.
Det bliver insane!

Venlig hilsen
Jesper Keller
Af casperJ
JesperKeller skrev:

Vent for guds skyld på "TV'ET"! Er temmelig sikker på at LG'en kommer til at slå alle af benene.
Ikke nok med det, så er det baggrundsbelyst så du slipper for bleedings og den er endda gjort tyndere end Samsungs.
Det bliver insane!

Venlig hilsen
Jesper Keller
Ja det lyder i hvert fald rigtig lovende, men den test skulle vel enlig også snart se dagens lys, spændende spændende :D
Brugeravatar
Af edinger
TV'ET – i form af OLED – lader nok vente på sig lidt endnu. Og selv her vil der være shortcomings (læs: burn-in fare).

Men jo, det vil da nok ikke være ufornuftigt at vente, til den hypede LG-skærm har været på testbænken.

Personligt er mine forventninger til denne skærm ganske afdæmpede.