Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære alle

Skal anskaffe mig et prisbilligt tv til soveværelset.
størrelse: 32 tommer hverken mere eller mindre.
teknologi underordnet.
Udelukkende til TV brug - Ingen DVD, spil, blueray el. lign.

Har set på følgende:
Panasonic TXL32CX3 hos expert til 2999 eller
Philips 32PFL5606 hos computer-city til samme pris.

Har jeg overset en oplagt mulighed eller er der kommentarer til ovenstående hører jeg meget gerne!

Er der i øvrigt en som kan fortælle mig forskellen på Panasonic C3 og CX3? I følge deres hjemmeside er der noget surround halløj indbygget i CX modellen - er det eneste forskel?

Med venlig hilsen
Anders
Af Mysen
D5005 er et udmærket valg, men det er nu ikke et 100 hz tv.

Jeg ville fravælge et plasma til soveværelset. Næsten alle plasmamodeller har mere eller mindre buzz, som kan ignoreres helt og aldeles i en stue; men inde i soveværelset ligger man bare ofte meget tæt på et tv med lav volume.

Jeg ville heller ikke snuppe et IPS baseret tv som det Panasonic, der er linket til, for betragtningsvinklen er underordnet i et soveværelse, mens sort-niveau bestemt ikke er.
Af Hallas
nu er så den overnævnte panasonic model han nævner.. bare en alm lcd skærm, der faktisk gør det ganske glimrende. :-)
Af Mysen
En "almindelig LCD skærm" har stadig et bestemt panel, og i dette tilfælde altså et IPS-panel. Og fordelene ved IPS forsvinder i et soveværelse, mens ulemperne forøges.
Af ajk
Det lyder altså til at Panasonic er udelukket gundet IPS panelet og philips eller samsung er et bedre valg til soveværelsebrug. Tidligere modeller af philips 56xx serie er er/har tidligere været på købsanbefalingslisten, men kan ikke finde de billigere samsung modeller på denne liste.

Har samsung oppet sig og lavet et bedre entry tv med 5005 end tidligere og er dette tv i virkeligheden det "bedste til prisen "for tiden

med venlig hilsen
Anders
Af THM
d5005 er en oplagt kandidat til bedste lcd tv til prisen. om det så er det bedste er svært at stille sig til dommer for. men hvis jeg på stående fod skulle vælge ville jeg tage den 8)
Af ajk
Tak for hjælpen!
Det endte med en Samsung D5005 på tilbud til 2999