Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Red Fox
Hej, jeg var tidligere indstillet på at købe en 22", men har efter noget læsning har jeg ombestemt mig til en 20 eller 21" skærm med enten S-PVA, P-MVA eller S-IBS for at få en bedre billedkvalitet også.

mit valg har indtil videre stået imellem Samsung 215TW og VIEWSONIC VX2025wm.

Jeg er dog kommet lidt i tvivl efter at have set at de begge 2 er næsten 1 år gamle, og har fundet et par nye konkurrenter på edbpriser i LG M203WA-BZC, Samsung SyncMaster 206BW og HP22045W.
Jeg vil gerne hører om der er nogle der ved hvilket panel disse 3 benytter, om det f.eks. er S-PVA eller S-IBS?

Derudover om der ikke er en hjemmeside der (udover flatpanels.dk :) ) tester de nye skærme, og muligvist har en test af en af de ovenstående skærme inden jeg tager endeligt stilling??

på forhånd tak :)

PS: ca. 30% spil, 50% internet og tekstprogrammer og 20% film.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der kommer ikke lige så tit nye IPS og VA paneler, som der kommer TN paneler, så det er meget almindeligt, at skærmene på disse paneler ikke bliver fornyet så tit. Det betyder dog ikke at de er forældede, for det er stadig rigtig gode skærme.

Jeg synes også 215TW og VX2025wm er bedre bud end de tre andre du nævner. LG M203WA er godt nok en S-IPS skærm, men jeg synes de andre giver mere skærm for pengene.

Hvis det primært er responstiden du tænker på, så overvej også NEC 20WGX2.

En side, som anmelder en del fladskærme er www.behardware.com
Af Red Fox
Det lyder ganske rimeligt, tak for svaret... :)

eneste minus ved NEC 20WGX2 er at prisen er noget højere, på edbpriser er der kun 1 udbyder af skærmen til ca. 4500 kr. det virker noget dyrt i forhold til de andre skærme...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der skulle være kommet en lidt nyere, hvor der dog ikke rigtig er billedmæssige forskelle, som hedder NEC 20WGX2 Pro, men jeg kan heller ikke finde den på Edbpriser.

Til 4500 er prisen høj, det vil jeg give dig ret i.
Af Red Fox
Ja desværre må man sige, NEC var også mit 1.valg, men til næsten 1500 mere end f.eks. Viewsonic VX2025wm kan det vist ikke rigtigt betale sig.

har forresten læst et sted at der skulle være kommet en VX2035wm med 6ms responstid istedet for 8ms ved VX2025wm, ved du noget om den? (kan jeg heller ikke finde på edbpriser nemlig)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der kommer en del i denne nye "35wm" serie, blandt andet 24 og 28 tommer skærme, så jeg kan sagtens forestille mig, at der også kommer en ny 20 tommer, som jo meget vel kunne hedde VX2035wm.

Jeg har dog endnu ikke set en officiel udmelding fra ViewSonic på skærmen.
Af Red Fox
okay, jeg har i hvert fald set billeder af skærmen og specs dertil på viewsonics hjemmeside

http://www.viewsonic.com/products/deskt ... /vx2035wm/
Men lige nu tror jeg at jeg igennem flere test anbefalinger (inkl. jeres på flatpanels) vælger en Viewsonic VX2025wm til 3000 kr.

Så håber jeg det er en investering værdig... :)

du skal have tak for hjælpen i hvert fald.