Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Carmarkcaine
Jeg går og pusler med et køb af et nyt tv. Har læst meget på denne side, og er bestemt blevet klogere. Men jeg undrer mig over så få anbefaler Sony? De er ikke at finde på nogle top ti lister.

Er de for dyre, grimme, dårliget bygget, klassens nørd, hvad er der galt med Sony?
Af Mysen
Sony har nogle virkelig gode mellemprismodeller. Hvis man ikke ønsker plasma og ikke vil give en formue er Sony et godt valg.
Når man går skridtene op er prisen simpelthen eksponentielt voksende. Det betyder at de gode modeller er temmelig dyre. Pt. har Sony den måske bedste konsumer LCD skærm på markedet, men den er bare ikke lige så god som de bedste par plasmamodeller fra Samsung og Panasonic, og så er den væsentlig dyrere. Det er muligt at fejlraten er lavere hos Sony end hos LG og Samsung, men de koreanske dominanter har bare mere tv til prisen, vurderer jeg. Det er selvfølgelig min mening, men jeg kan da sagtens forstå, man gerne vil betale for kvalitet. Hvis man har pengene, synes jeg bare B&O er mere interessant.

Sony har så også en designserie, der efter min mening er dyrere end berettiget. De ser godt ud, men ikke så markant bedre ud end andre modeller, at de skal være så dyre.

Men det er ikke sandt, Sony ikke bliver nævnt herinde. Samsung og Panasonic bliver bare nævnt meget herinde, hvilket måske skyldes de anmeldelser de følger med. - Dette er især gældende for Panasonic, mens Samsung også får meget opmærksomhed pga. en vellykket markedsføringstrategi, og fordi de er pionerer indenfor "billigt men pænt design".
Af Carmarkcaine
Jeg kan godt se der er et ret stort prismæssigt hop fra, ex til nx, fra 7500kr til 11000 kr. Det virker lidt underligt, men det må jo være pga. de kosmetiske forskelle på plus noget Wifi i NX modellen.

Tak for dit svar. :)
Af Fluks
I forlængelse af ovenstående.. Skal have mig et nyt 46", og er efterhånden nået frem til enten et Sony KDL-46NX720 eller et Samsung UE46D7005.

De ligger prismæssigt begge omkring 10.500 kr. Samsung er det som anbefales pt her på sitet.. Men hvad gør Samsung'en til et bedre køb? Specs forekommer ret ens?

Synes også at høre om mange problemer med Samsung?

Ty
Af orm08
Jeg ville nuppe 46EX721 til 8K, det har også wifi.

NX og HX her federe design, og bagudvendte stik, men også glasplade foran hvilket kan give refleksioner.

Men under alle omstændigheder SONY :)