Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jet45
Har Samsung TV med Højtaler incl. DVD med satellit boks
Har jeg forbundet kablerne rigtigt ?
TV->DVD HDMI TV->DVD optisk kabel Satellit->TV HDMI
måske skulle Satellit boks være til DVD med HDMI ?
Lyden er ikke synkron, ses bedst TV-avisen og deadline m.v. Hvad er forkert ?
Brugeravatar
Af David Munch
Jeg oplever det samme med et LG TV, med varierende niveau alt efter hvilken kanal der er valgt..

DVD har jeg ingen problemer med.

Så jeg lytter lige med.. :)
Af jet45
Jeg har fået at vide at det er en generel SAMSUNG svaghed at billed og lyd altid er usynkron, når jeg monterer DVD-Bluray. Det kunne Samsung godt have meddelt ;-)

jet/45
Af Kratz
Har din DVD/receiver ikke mulighed for at korrigere med lip-sync?
Af knaseren
jeg har samme problem. har lige set en bluray film på min nye samsung bd-d8900n og lyden passede ikke helt til mundbevægelser i filmen. forsøgte først med 20ms og derefter 60ms og nu 80ms og synes slet ik det har givet nogen effekt :/

bruger jeg forkert kabel imellem bluray og tv? pt. bruger jeg et alm 1 meter langt hdmi kabel 1.3
Af knaseren
ok glem det :) har sku fået det løst.... jeg valgte i bd-d8900n lyd menuen Bitstream (dolby trueHD / DTS-HD) istedet for PCM og så er lyden helt i sync på flere bd film... også dvd film :)
Af Jock
jet45 skrev:Jeg har fået at vide at det er en generel SAMSUNG svaghed at billed og lyd altid er usynkron, når jeg monterer DVD-Bluray. Det kunne Samsung godt have meddelt ;-)

jet/45
Har selv ejet en Samsung 8900, indtil jeg blev træt af den og leverede den retur med masser af fejl og mangler.

Problemet med lyden kan klares meget nemt. Tryk på "spol tilbage", og du vil opdage, at lyd og mundbevægelser passer sammen. Det er ikke så svært, som folk gør det til.