Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hedegaard86
Hej

Jeg har et mindre lyd problem, som nogle af jer måske kan hjælpe mig med.

Jeg har en Samsung D7005, en PS3 og en Yamaha RX-V7(??) surround receiver. Jeg skal have det hele til at ”spille sammen”, men det kan jeg pt. ikke…

Jeg kobler PS3en til D7005 via HDMI. D7005 er koblet til receiveren via HDMI og optisk kabel. Jeg kan godt få lyd ud af receiveren når jeg bruger fjernsynet og PS3en – men det er kun 2-channels! Kører man opsætningen på PS3en, kan den kun registrere 2-channels - den vil ikke registere surround.

Hvad gør jeg forkert?
Af Hedegaard86
Hov, lige en tilføjelse - Surround virker fint nok, når jeg ser almindelig fjernsyn. Det er KUN PS3en som driller mig.
Af Peter Schrøder
Hedegaard86 skrev:Hov, lige en tilføjelse - Surround virker fint nok, når jeg ser almindelig fjernsyn. Det er KUN PS3en som driller mig.
Har du prøvet at sætte PS-3'en til receiveren i stedet? Du vil naturligvis kun få glæde af det, hvis din receiver har HDMI out til tv'et....
Af Hedegaard86
Hey

Ja, det har jeg prøvet - og det virker fint, MEN så kan jeg ikke se eller spille i 3D...Hvis jeg skal have 3D skal HDMI-kablet gå direkte op i fjernsynet, ellers kan PS3en ikke registere 3D, hvis jeg kobler den direkte til receiveren. :)
Af Andy666
Er du sikker på din receiver har 3D support?
Af Hedegaard86
Nej, det har recieveren ikke, men det har fjernsynet...

Jeg kan sagtens få det til at virke, hvis jeg kører HDMI kabel fra PS3en til fladskærmen og optisk kabel fra PS3en til Receiveren. Men hvis jeg gør det, kan jeg ikke få lyden fra almindelig fjernsyns-kiggeri til receiveren (som jeg pt. kører via optisk kabel).

Kan man kører lyd fra fjernsynet til recieveren via HDMI kabel? Jeg kan pt. kun få det til at virke via mit optiske kabel...
Af Andy666
Så skal din receivers HDMI output understøtte ARC (Audio Return Channel)
Af Hedegaard86
Aaargh! Kan det virkelig passe, at PS3'en ikke understøtter Dolby Dig. TrueHD og DTS HD via optisk kabel!?

Jeg er stadig ikke kommet videre med mit problem...

Jeg har fundet ud af helt nøjagtigt hvad min reciever hedder - Det er en Yamaha RX-V1800.

Nogen der har forslag til, hvordan jeg løser problematikken, eller må jeg bare bide i det sure æble, og sige at jeg ikke kan se 3D film med andet end det almindelige Dolby eller DTS lydformat..? :(