Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har for nyligt købt mig et 55LW650W, og er alt i alt ganske tilfreds med det,
Men nu er jeg støt ind i min første udfordring,

Hvis jeg browser min Synology NAS via DLNA, og afspiller en MKV fil, med flere "indbyggede" undertekst muligheder, kan de ikke vises.

Alle felter med valg af lyd, undertekster m.m. er grå og ikke valgbare :((

Afspilles den samme fil i windows media player, virker det helt fint.

Er det blot en begrænsning i DLNA, og er løsningen at kopiere filerne ned på en USB hardisk i stedet ? noget mere besværgligt, men jo en mulig løsning.

/Thomas
Af bleed_blue
Det er et ganske udbredt problem, at undertekster ikke følger med ved DLNA med mindre de er decideret brændt ind i billedet.

Mht til film på USB: Om dit LG kan læse undertekster i en MKV container skal jeg ikke gøre mig klog på - Samsung kan i hvert fald ikke. Her skal man selv hive underteksten ud og ligge den som ekstern fil for at få det til at virker.
Af T_Hansen
Tænkte godt vi var ude i sådan noget,

Jeg prøver at arbejde videre med den næst bedste løsning,

Tak for hurtigt svar! :)
Af lgowner
T_Hansen skrev:Tænkte godt vi var ude i sådan noget,

Jeg prøver at arbejde videre med den næst bedste løsning,

Tak for hurtigt svar! :)
har du ikke medialink? så kan du jo bare starte FLEX server på din pc og share mappen med film? jeg mener den understøtter subs fuldt ud og kan konvertere DTS spor on the fly.

det er da hvad jeg har læst i flex forums.
Af T_Hansen
Jeg tror til dels du har ret,

Jeg har lige installeret Plex, og jeg kan sagtens afspille diverse film og media via medialink, men når det handler om undertekster og lydspor, har jeg færrer muligheder nu, end før med DLNA

Har jeg gjort noget forkert ? ;;)
Af Olfred
Ps3 media server kan streame og sætte subs på.

Virker fint med ps3, så burde også med et smart tv.