Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har brug for et godt råd.

Jeg skal til at købe en ny fladskærm og for mig er det vigtigt at jeg kan få det til at hænge sammen med pcén

Udgange på pcén: 2 x dvi (en er brugt til pc skærmen), 1 x HDMI (version 1.4 og der skulle også være lyd ud af stikket), 2 x mini HDMI.

Min ide er at koble pc og tv sammen med et kabel og dernæst klone pc skærmen over på tvét, således at jeg kan kører WMC7 (billeder, musik, optage og afspille lagrede programmer, se DVD film fra HD mm).

Hvilket kabel vil i forslå, når længden er ca 20-22 meter (over loft) Dit foreslag må meget gerne være testet i egen stue :) ?

Hvilke indgange skal jeg kigge efter på det tv jeg køber?

på forhånd tak

Wolfram
Af wolfram4215
Jeg har nu fået opmålt afstanden lidt mere nøjagtig og jeg kan klare mig med et 20 meter kabel.

Kan jeg gå ud fra at de 20 meter kabler som findes i handlen er ekstra afskærmede?

Eller hvordan ser jeg det?
Af wolfram4215
Help

Er der slet ingen som har prøvet et 20 meter kabel
Af nocity75
Prøv at kigge på www.av-cables.dk der er en god beskrivelse ved hvert kabel, om hvilken opløsning de kan klare ved f.eks 20m.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I de længder kan du også forsøge dig med dedikerede extendere. AV-cables har også disse dimser.
Af wolfram4215
Hej igen

Jeg endte med at ringe til Av-cables og blev af dem anbefalet et af deres 20m. kabler til ca. 600 kr.

Det har jeg nu testet i et par dage og min konklusion pt. er at det mister forbindelsen. Jeg kan kører med forbindelse i et par dagen uden problemer og pludselig siger tvét "ingen enhed tilsluttet" når jeg skifter til HDMI.

Eneste og meget trælse løsning for at få forbindelsen tilbage er at slæbe tvét ind til pcén og tilslutte et 2m. HDMI kabel, så virker forbindelsen igen og jeg kan slæbe tvét tilbage og tilslutte 20m. kablet igen. Nu virker forbindelsen i et par dage igen. En uholdbar løsning så jeg forventer at sende kabler retur.

mvh.
Af wolfram4215
Jeg må hellere for god ordens skyld skrive at jeg endte med at beholde kablet.

Det har nu kørt i 14 dage uden problermer overhodet, så 20 meter HDMI kan godt lade sig gøre

Wolfram