Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kuldibri
Halløjsa...

Jeg har skilt mig af med mit ellers fine LG plasma af den ene grund, at jeg synes der var for mange generende refleksioner fra både glas og pianolak rammen.

Jeg troede, det ville være en relativt nem opgave, at finde et nyt TV der kunne løse problemet. Efter at have fundet nogle gode kandidater på nettet, besøgte jeg HIFI-Klubben for at kigge nærmere på bl.a. Samsung UE46D6515 (den i det flotte hvide design). Stod i butikken i højeste solskin og kunne sammen med ekspedienten konstatere, at denne LCD/LED gav mindst lige så meget genskær som Samsung og Panasonic plasmaerne der stod lige ved siden af. Når LCD skærmen var slukket, var det næsten som et spejl; bare for at understrege pointen. Hvorfor laver Samsung et LCD-TV der giver så voldsomt et genskær? Så føler jeg da, at jeg får væsentligt mere for pengene ved at vælge en plasma-model.

På nettet har jeg også kigget på Sony' EX720 model som også anbefales her på Flatpanels. Vil den bedre kunne løse mit problem? Den har jo så desværre højglans ramme, men det er trods alt nemmere at leve med, end TV'et som helhed agerer julekugle.

Andre bud på et godt TV der er gode mht. antirefleks skal også være velkomne. Jeg bruger skærmen til "seriøs" gaming og ganske normalt TV-kiggeri. Jeg vil også gerne have mulighed for at optage på USB (PVR) og HDMI standard 1.4 med auto return channel, så det kan spille lidt nemmere sammen med min receiver. minimumsgrænsen for skærmstørrelsen er 46" og maxbeløbet til rådighed er 12.000 kr.
Af Mysen
Jeg kender én, der er gået fra LG plasma til en 55EX720. Bortset fra nedgraderingen på SD-håndtering, var dette vist et godt valg, da solen blokerede al tv-kigning om dagen.