Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Spørgsmålet er stillet før. Eksempelvis her...
Af rkc
I andre tråde her, bliver den rost for rigtig godt billede,
og nogen mener den har samme panel som 6-7-8 serien, :p
bare uden alt det, som gør de andre har 200-400-800 hz, :s
men så er du også fri for at slå det fra (B
så køb den hvis det skal være led, og tag instillingerne fra testen af d8005 her fra siden.
Af TheSleeper
rkc skrev:I andre tråde her, bliver den rost for rigtig godt billede,
så køb den hvis det skal være led, og tag instillingerne fra testen af d8005 her fra siden.
Ok lyder godt ;0)

Men 100 Hz giver da også et mere flydende billede end almindelig 50/60 hz ?
Af Thomas Fisker
Efter som at rigtig mange 5 og 6 serie skærme på det danske marked indeholder paneler produceret af kinesiske ChiLin og AUO, og 7/8 serie udelukkende indeholder paneler produceret af samsung selv, synes jeg måske vi skal klappe hesten lidt, det er et fint tv, men kan ikke måles med 7 og 8 serien.

Og da det er panelet der bestemmer skærmfrekvensen, kan det umuligt være det samme panel der sidder i 5 og 6 serien (50/100hz) :)

100hz giver et mere flydende billede jo, jeg ser det som en stor fordel i sports udsendelser, men ved film ser jeg helst at det er slået fra, da det giver billedet et meget kunstigt look.
Af rkc
Thomas Fisker skrev:
Efter som at rigtig mange 5 og 6 serie skærme på det danske marked indeholder paneler produceret af kinesiske ChiLin og AUO, og 7/8 serie udelukkende indeholder paneler produceret af samsung selv, synes jeg måske vi skal klappe hesten lidt, det er et fint tv, men kan ikke måles med 7 og 8 serien.

Og da det er panelet der bestemmer skærmfrekvensen, kan det umuligt være det samme panel der sidder i 5 og 6 serien (50/100hz) :)

100hz giver et mere flydende billede jo, jeg ser det som en stor fordel i sports udsendelser, men ved film ser jeg helst at det er slået fra, da det giver billedet et meget kunstigt look.
Nu skriver jeg også, i andre tråde, og nogen mener,
men har selv set den og den er rigtig god,
ok måske er 8005 lidt bedre men tror de fleste kan leve med det til 1/3 af prisen.
Af Thomas Fisker
Jeg holder stadig på fint tv til prisen, i denne størrelse vil jeg gå ud fra at det er til stuen, og der synes jeg bestemt godt at man kunne ofre lidt ekstra, og evt. købe kdl46ex720 til ~7500,-

Du kan læse en anmeldelse her på siden.

Og her er du oven i købet sikret et samsung panel ;)