Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

mit lg tv mangler smarttv tilgang og bedre dts understøttelse via dlna, og jeg har en gammel wdtv live, som desværre ikke har netflix,hulu+ eller andet, og at købe en wdtv live hub, skulle hjælpe med så ved jeg ikke om købet af en 3d bluray afspiller ville være et bedre sats?

altså,
- samsung bd-5500
med samsung får jeg 3d bluray afspilning, smart apps og lidt mkv,avi afspilning via dlna,usb osv.. kr. 1000
el.
- wdtv live hub
wdtv live klarer ikke 3d bluray skiver? men klarer derimod nfs,samba shares og nogle rigtig mange medie formater og netflix? kr. 1200

- prisen er ikke afgørende, da forskellen er lille, vigtig er vel hvad man får mest ud af.
+ jeg ved nu at samsung klarer netflix via unblock, gør wdtv hub versionen også det?
- wdtv-live-hub kan ikke tilsluttes bluray drev, og kræver man ripper medie først

jeg ønsker ingen dyrere enheder, som pch-c200 men er der et alternativ som klarer apps,netflix og media afspilning bedre?
et medie center setup er nok også allerede over 1200,- så det kan vel udelukkes.
Af lgowner
oki, jeg besluttede mig allerede for samsung løsningen..

som 3D bluray afspiller, sparer jeg så PS3 delen væk over en del år alligevel. Støj og strøm er nok også kun et plus her.

kunne ikke betale 1335 for wdtv hub, når D5500 fåes til 1019 hos elgiganten (som billigste sted lige nu udfra hifipriser)
Af lgowner
nå, det var så en dårlig beslutning..

1. Netflix virker med unblock, men ikke med vpn setup.. surt.
2. utrolig langsom menu styring (og LG skulle være langsom? det er da super fast sammenlignet)
3. Ingen mkv's virker under afspilning, så det er utrolig ringe support for afspilning via DLNA..

godt nok en skuffende medie support? det syntes jeg ikke jeg læste andre steder.

Så vil jeg tro at en ST600 nok er et bedre valg, hvis man kan undvære 3d bluray support.

så konklusionen er samsung smartTV er ringe! , når man altså har prøvet LG's smarttv.
Af lgowner
endnu en update,
det blev så til en wdtv live hub opdatering istedet, og 3d bluray's må blive rippet og afspillet sådan istedet.

da den gamle wdtv ikke var så ringe, så kan live hub vel ikke være dårligere, og net services må jo kun blive et plus på denne.

og da det jo skrives i en SmartTV tråd, så kan jeg sige at Samsung smarttv er så afprøvet og desværre så ringe at jeg er glad for jeg valgte LG med SmartTV funktion, når samsung ikke kan gøre det bedre.

Så en Wdtv live hub + lg smart tv må blive perfekt, må se om jeg kan finde "naked trailers" på wdtv. :)