Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cfp999
Det kunne være interessant med en anmeldelse af Acer´s nye AL2423W 24". Umiddelbart lader den til at kunne måle sig med Samsung 244T hvis man alene skal gå ud fra de tekniske specifikationer. Og det til en væsentlig lavere pris. Desværre er det sparsomt med oplysninger om denne skærm. Jeg har ikke kunne finde nogen detaljeret beskrivelse af den hos Acer. Den er dog i handlen her i Danmark.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Problemet lige nu er, at jeg stadig ikke har fået erhvervet mig det grafikkort jeg havde i tankerne, som understøtter dual-link DVI. Indtil da kan jeg desværre ikke teste 23 og 24 tommer skærme pga. den høje opløsning.

Men jeg lover, at der kommer tests af større skærme i fremtiden. Lige nu er det dog ikke muligt. Desværre :((
Brugeravatar
Af hightower
og hvilket kort er det så rasmus ? :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ã…ben låget på din egen PC og kig ned ;)
Brugeravatar
Af hightower
godt køb til pengene må man sige :D

EDIT: Et x1900GT er nede på samme pris, og er måske et bedre køb mht billedekvalitet.
Brugeravatar
Af yksa
er der også duallink DVI på 7800GT?
har bare ikke kunne finde noget om det :(

Rasmus Larsen skrev:Problemet lige nu er, at jeg stadig ikke har fået erhvervet mig det grafikkort jeg havde i tankerne, som understøtter dual-link DVI. Indtil da kan jeg desværre ikke teste 23 og 24 tommer skærme pga. den høje opløsning.

Men jeg lover, at der kommer tests af større skærme i fremtiden. Lige nu er det dog ikke muligt. Desværre :((
Brugeravatar
Af hightower
En hurtig søgning på google gav dette resultat:

http://www.pcworld.dk/art/7169?page=17

"Nvidias referencedesign til GeForce 7800 angiver, at 7800GT og 7800GTX kort skal understøtte Dual Link DVI. Dual Link DVI er ikke det samme som Dual DVI, altså to DVI porte, men noget, man skal have, hvis man skal drive en skærm med ekstra høj opløsning."

og eftersom de fleste 7800gt jeg har set understøtter reference-designet, vil jeg våge den påstand at dit også har.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
hightower skrev:godt køb til pengene må man sige :D

EDIT: Et x1900GT er nede på samme pris, og er måske et bedre køb mht billedekvalitet.
Jeg overvejer også ATI løsningen. Nu kommer sommeren dog, og jeg tror ikke jeg får brug for et så kraftigt kort (ud over til test). Det betyder dog også, at jeg umiddelbart udskyder indkøbet til august/september, hvor jeg får brug for en ny maskine af flere årsager.

Så vidt jeg kan forstå, kommer der vist også nye kort til denne tid.
Brugeravatar
Af hightower
Hm tjae, nu er det godt nok sommer og hvis du ikke spiller så meget og godt kan vente med at teste Acer'en :) så kan det måske godt betale sig at vente, men som altid i computer hardware industrien, går det lynhurtigt, og så kan man yderligere vente 3-4 måneder og så er der 'sikkert' et nyt produkt. Men du har ret, om 2-3 måneder kan vi nok forvente nye 80nm kort fra ATI (hvad jeg har læst skriver de bare Q3 - ingen dato'er - og det kan jo evt blive forsinket...). Hvis du evt. godt vil spare lidt penge, er et sapphire x1800gto nede på ca 1400kr ifg edbpriser (ydelsen svarer ca til et 7600gt) og den skulle ha' dvi-link ifg. denne anmeldelse: http://www.hexus.net/content/item.php?item=5363&page=1
Af FlipFlop
Jeg har også ledt og ledt efter en anmeldelse af AL2423W .. øv