Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madsen2204
Hej!

Jeg har PT kun et samsung TV (Samsung UE46B8050) og påtænker mig at købe en synology ds211j for at have film, musik samt backup af filer etc.

det skal siges jeg ikke behøver at køre trådløs da det skal sættes op i nyt hus hvor jeg smider netværkskabler ind i alle rum.

Mit spørgsmål er så, om en Boxee box vil være at fortrække til afspille film etc fra min kommende NAS server.

SAMT

Kan man slutte flere tv til på netværket i andre rum, som også kan afspille disse film - skal disse TV så OGSÅ have koblet en boxee box til ? eller Boxee box sættes til netværket ?

Hører gerne om jeg er på gale vej her ?

Takker

- Madsen
Af Chaui
Det vil helt klart være nemmest og gå uden om Boxee boxen, og bare afspille film osv. fra din NAS. Boxee kan dog afspille flere fil formater og der er mulighvis nogle undertekst problemer hvis ikke de er hardcoded.

dit TV kan sagtens afspille MKV filer også 3D mkv filer.

Med din NAS vil alle TV i huset kunne gå ind på den og afspille film/musik/billeder. så længe TV'et har DLNA funktion.

Din Boxee Box afspiller igennem HDMI, så den tror jeg ikke kan bruges til noget på et netværk. kun til det enkelte tv.
Af madsen2204
Tak for svar Chaui.

dvs at så længe de (tv) er sat på netværket med kabel er der ingen problem "kun" at afspille fra NAS også i HD ?

XMBC software er vel heller ikke nødvendig så ?

Er ret ny indenfor området, derfor de måske lidt dumme spørgsmål :)

EDIT:
Mener at det ville være fedt at få funktionerne fra XMBC software, så man kan se covers etc etc.
Af BudZa
Jeg bruger boxee box til mit fjernsyn i stuen fordi jeg ikke mener at dlna på fjernsynet eller for den sags skyld på min bluray er tilstrækkelig. Boxee box gør jobbet godt til at afspille alle de formater jeg kaster efter den + Den har en meget hurtigere bruger flade end nogle af de andre dlan producenter. Den er heller ikke så dyr længere 1500 i elgiganten.