Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Står og skal have nyt tv og håber i kan hjælpe.

Tvet skal stå i en lys stue.

Har kigget på disse 2:

Samsung ue46d6505 : pris 9800 incl. levering.
Samsung ue46d7005 (incl. 1x 3d briller) : pris 12500 incl. levering.

Prisen på 6505 passer bedst til mit budget, men vil jeg få betydelig mere ved at vælge 7005.

rent design mæssigt er jeg vild med begge, så det har ingen betydning.

Er ikke den store nørd med tv men har læst meget herinde da jeg gerne vil gøre et godt køb, syntes desværre ikke rigtig jeg har kunne finde noget om 6505 modellen.

Håber i kan hjælpe og på forhånd mange tak.
Af red_martians
De kan de samme.
Billedekvaliteten er lidt dårligere, men jeg tvivler at de fleste kan se det i dagligdagen.
Jeg vil påstå at den billedemæssigt minder ret meget om sidste års C8705. dog ser det ud til at har det samme antirefleksfilter som 7005/8005, så den står mere klart når lyset står direkte på den.
Brug hellere pengene på noget soundbar, eller noget bluray, 3d-briller osv :-p
En ipod-touch som fjernbetjening er også i den sjovere ende, hvor du kan få tastatur.
Af lobstercrew
tror også det ender med 6505 men savner lidt et review eller flere som kan sige god for det.

Vil gerne være helt sikker på jeg gør et godt køb :D
Af lobstercrew
jeg købte et 6505 som jeg er godt tilfreds med.
Har ikke set de andre tv så skal ikke kunne sige om der er forskel eller hvor stor
Af M1ch43l
lobstercrew skrev:jeg købte et 6505 som jeg er godt tilfreds med.
Har ikke set de andre tv så skal ikke kunne sige om der er forskel eller hvor stor
Det vigtigste er vel at du er tilfreds.

Overvejer selv den skærm. Er der nogle ting du syntes er dårlige ved den??
Af Peter Schrøder
Skruer den, ligesom 6000 series fra 2009, ned for lyset i mørke scener?
Af Carmarkcaine
red_martians skrev:De kan de samme.
Billedekvaliteten er lidt dårligere, men jeg tvivler at de fleste kan se det i dagligdagen.
Jeg vil påstå at den billedemæssigt minder ret meget om sidste års C8705. dog ser det ud til at har det samme antirefleksfilter som 7005/8005, så den står mere klart når lyset står direkte på den.
Brug hellere pengene på noget soundbar, eller noget bluray, 3d-briller osv :-p
En ipod-touch som fjernbetjening er også i den sjovere ende, hvor du kan få tastatur.
Hmm, alle siger 8005 og 7005 er det samme billedemæssigt. Nu er 7005 og 6005 også det samme? :s

Jeg synes da godt nok, når man ser på en 8005 at billedet ER bedre end på en 6005, det er selvfølgelig ret objektivt, men der burde vel være forskel billede mæssigt?
Af M1ch43l
Carmarkcaine skrev:
Hmm, alle siger 8005 og 7005 er det samme billedemæssigt. Nu er 7005 og 6005 også det samme? :s
Hvor står det?
Brugeravatar
Af edinger
Carmarkcaine skrev:Hmm, alle siger 8005 og 7005 er det samme billedemæssigt. Nu er 7005 og 6005 også det samme? :s
Prøv lige at læse igen. Der bliver netop skrevet, at »billedkvaliteten er lidt dårligere«.
Carmarkcaine skrev:Jeg synes da godt nok, når man ser på en 8005 at billedet ER bedre end på en 6005, det er selvfølgelig ret objektivt, men der burde vel være forskel billede mæssigt?
Og så går jeg ud fra, at du mener subjektivt 8)
Brugeravatar
Af Jonas B
Peter Schrøder skrev:
Skruer den, ligesom 6000 series fra 2009, ned for lyset i mørke scener?
Har selv denne skærm i 55" og ja den skruer desværre op/ned i lysstyrke :s Har informeret samsung om problemet. Men de kender intet til det :s (og ja jeg har slået alt fra der skal slåes fra :)
Af Carmarkcaine
edinger skrev:
Carmarkcaine skrev:Hmm, alle siger 8005 og 7005 er det samme billedemæssigt. Nu er 7005 og 6005 også det samme? :s
Prøv lige at læse igen. Der bliver netop skrevet, at »billedkvaliteten er lidt dårligere«.
Carmarkcaine skrev:Jeg synes da godt nok, når man ser på en 8005 at billedet ER bedre end på en 6005, det er selvfølgelig ret objektivt, men der burde vel være forskel billede mæssigt?
Og så går jeg ud fra, at du mener subjektivt 8)
Jep, subjektivt. :P
Og har set jeg læste forkert nu. ;;)