Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg søger en 20 eller 22 tommer skærm som ikke er med et TN panel.
Jeg har en samsung 191t nu, som jeg er rigtig glad for, men jeg vil gerne have noget hurtigere og større. Jeg er yderst tilfreds med farverne og ligende på min nuværende skærm, så jeg vil gerne have noget tilsvarende, eller bedre.

Jeg har kigget på dell skærme som jeg synes godt om, og også har hørt gode ting om, og kan se de har lavet en 22 tommer, men jeg går næsten ud fra det er med et TN panel til den pris. Ellers ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter. Min smerte grænse går nok ved omkring 3500.- så billigere gør bestemt ikke noget.

Jeg bruger mest min skærm til almindeligt desktop brug, og spiller en gang imellem WoW, så mit fps forbrug er ikke så stort, det bliver dog til nogle fps spil og ligende til netparty men ikke tit. Jeg arbejder en del med billeder og vil derfor gerne have nogle gode farver og en godt kontrastforhold.

Kan i anbefale mig en skærm der vil dække mine krav?

Venlig Hilsen Duck-1
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes ingen 22" skærme uden TN paneler. End of story. Tag en Dell 2007WFP til ca. 3500 kr. i stedet. Hvis den ikke er på tilbud lige nu, så kan du kontakte Dell telefonisk og bede om at få den til nedsat pris.
Af duck-1
Min kammerat har købt en asus MW221U som han er ovenud tilfreds med, og det tiltaler mig også med 22" og priser er også rar. Men jeg er bare i tvivl om et TN panel. Har læst så meget dårligt om det, og responstiden er ikke så vigtig for mig.

Er der så meget forskel på et TN og feks S-IPS på en dell 2007WFP?
altså om man kan se forskel med det blotte øje?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan godt gentage mig selv, men er det ikke næsten pinligt? ;)
Alle 22" skærme har et TN panel...

Du bad jo selv om at få råd til en skærm uden TN panel, så du må vel have gjort dig nogle overvejelser på forhånd eller hvad? Især betragtningsvinklerne er markant ringere på TN paneler. Hvis man ikke kunne se forskel på de to typer paneler med det blotte øje, var der ikke ret megen grund til at favorisere den ene frem for den anden - det er trods alt "det blotte øje" der skal se på dem ligemeget hvad...

Hvis responstiden er ligegyldig for dig og du vil give 3500 kr. for skærmen, så er Dell 2007WFP den bedste 20" widescreen du får. Den kan bruges til det hele - overbevis evt. dig selv ved at læse et par af de utallige indlæg her i forum der handler om skærmen.

Hvis pengepungen vejer tungere end kvaliteten af billedet, så kan du godt se på en model med TN panel, men da du er ligeglad med responstiden så er der ikke så meget andet der taler for TN panelerne ud over prisen.
Af duck-1
Jeg ved som godt at asus er med et TN panel, men nu har jeg ikke selv siddet med en skærm med TN panel, derfor jeg spurgte. Men kunne være jeg skulle låne en 22" ude på mit arbejde og se om det er noget jeg kan leve med. Vi har vidst en 225bw som jeg kan låne i en tre dage.

Jeg har siddet og kigge mange indlæg igennem herinde, og også andre steder. Der var nogle der taler for 2007WFP og nogle der taler imod. Pris kan jeg godt leve med, men det er mere dell´s politik om bare at bruge et andet panel hvis det passer dem der er mig lidt imod.

Men kom også til at kigge på samsung 215TW, som jeg også læste gode ting om. Blandt andet herinde var der vidst en god test.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er mindst ligeså mange der har noget imod 215TW som med 2007WFP. Hvis du kunne overveje 215TW så er argumentet med paneltypen i 2007WFP desuden overflødig idet man oftest foretrækker et S-IPS panel, men da du i forvejen har kig på 215TW (som jo har S-PVA) så vil det alternative panel som 2007WFP påståes at kunne leveres med ikke jo være magen til 215TW's.

Personligt er jeg ikke i tvivl om hvilken model jeg helst ville have stående, men jeg vil da anbefale dig at prøve 225BW (som kommer i en kønnere og bedre 226BW model nu).
Af duck-1
ja, jeg tror jeg prøver den 225bw og så overveje den nye udgave. så må jeg se om jeg kan se forskel på min nuværende skærm og en med TN panel.

Du skal have tusind tak for hjælpen og tak for svar på mine gentagende spørgsmål, det hjalp mig virkelig.

Dellen kommer på tilbud i marts eller hvordan er det nu det er?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, Dell cykler deres tilbud hver måned, men det skulle være muligt blot at ringe til en af deres konsulenter og bede om at få skærmen til udsalgsprisen. Der er flere af vore brugere der har fået eksempelvis 2007FP eller 2407WFP til den nedsatte pris på denne måde.
Af McManuf
#0.

Jeg er meget interesseret i din gamle fladskærm hvis du vil sælge den når du køber en ny.

Kontakt mig evt. på mail
[email protected]

Mvh
Af mikovich
Nu har du gentaget dig selv 2 gange Yakken... "der findes ingen 22 tommer uden TN panel"

Det troede jeg også på for kort tid siden, men nu er jeg altså blevet I tvivl.

Jeg modtog sidste mandag en Samsung 215TW, og selvom skærmen er lækker på mange områder, så dur den bare ikke til spil.

Jeg faldt i snak med en sælger da jeg måtte ringe ind og aftale en returnering, og blev i den forbindelse anbefalet en Acer AL2223W.

22 tommer med PVA-panel til lige under 3.000kr

Jeg regner med at bestille den i morgen, og skal da gerne rapportere tilbage når den er modtaget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vores egen database siger nu altså at det er et TN panel. Acer er famøse for ikke at ane hvilke paneler der sidder i deres skærme, men nu får vi jo se. PVA laves kun af Samsung, så man skulle forvente at de selv havde en model baseret på panelet hvis Acer havde ret...

Edit:
Der er billeder af 226BW her:
http://product.pcpop.com/000037087/Picture.html
Af madsl
Er der nogen af jer kloge hoveder (I ved hvem i er!), der kan oplyse hvilke af de mange 20-22" skærme der har pivot-funktion?
Er det kun de dyre modeller, eller er den mulighed også tilstede ved nogle af de lidt billigere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ingen af dem. Ikke engang Dell har puttet pivot i deres model, så det ser skidt ud på den front.
Af madsl
yakken skrev:Ingen af dem. Ikke engang Dell har puttet pivot i deres model, så det ser skidt ud på den front.
Så det vil sige at de billigste muligheder er LG L2000C-SF og Samsung 204B!? Begge 2 koster lige knap kr 3000,-

Jeg ville jo mene at pivot-funktionen især kunne være god ved nogle af widescreenskærmene, men det er åbenbart ikke en holdning som producenterne deler O_O :((