Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jacster
Jeg ser til daglig på et gammelt billedrørstv fra 1996 som jeg regnede med at skifte ud efter jan 2012 når der er styr på de nye standarder. Jeg overvejer dog at investere i nyt grej allerede ny, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe.

Jeg for nærig til at kaste store summer efter kabel- og fibertvudbydere som det ser ud lige nu så mit signal kommer fra luften det næste lange stykke tid.

Skal jeg fokusere på at mit nye tv har DVB-T2 tuner eller betyder det ikke noget om det er en 2'er? Er det "fremtidssikret"? (som et tv nu kan være)

Jeg har tidligere set en del på G30Y i 42" men det virker lidt som om det begynder at tynde ud på hylderne. Er der bedre alternativer på vej?

Tak for hjælpen
Af mbm
hvis du ikke vil have en ekstern tunerboks stående.. ja så skal du finde et tv med dvb-t2
Af DavidHimself
jacster skrev: Jeg har tidligere set en del på G30Y i 42" men det virker lidt som om det begynder at tynde ud på hylderne. Er der bedre alternativer på vej?
Det er altid bedre alternativer på vej (alt efter hvad man mener med på vej ;) ) men hvis man tænker sådan så får man aldrig købt noget...

men G30'eren bliver nok ikke erstattet de næste 4-6 måneder...
Af jacster
Ved man da hvem der kommer til bruge hhv DVB-T og DVBT2 allerede nu? Jeg har svært ved at finde andet end gisninger så jeg er lutter øren :-)
Af Nick_S
Boxer's HD kanaler vil køre på DVB-T2. Og med store fladskærme er HD altså sjovere ;)
Af jacster
hej og tak for svarene.

Hvis valget står mellem 40ex724 eller G30Y - hvad skal jeg så vælge?
Kvalitet og billedkvalitet vægter højest. Bruges primært til nyheder og film via wdtv.

tak :-)