Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tvinther
Elgiganten har lige sendt 120stk UE46D8005 på markedet til 9999,- i forbindelse med deres butiksåbninger i Silkeborg og Viborg. Det gør man IKKE uden også at der også er en fornuftig forretning i det. dvs. en fornuftig pris må ligge på 9999,- :)
Af M1ch43l
tvinther skrev:Elgiganten har lige sendt 120stk UE46D8005 på markedet til 9999,- i forbindelse med deres butiksåbninger i Silkeborg og Viborg. Det gør man IKKE uden også at der også er en fornuftig forretning i det. dvs. en fornuftig pris må ligge på 9999,- :)
Nu sælger bilka jo også øl med tab..

Men absolut en god pris. Ærgeligt det er helt ovre i det mørke, hvor den jyske dollar florerer..
Brugeravatar
Af edinger
M1ch43l skrev:Nu sælger bilka jo også øl med tab...
Nu er jeg hverken til øl eller LCD. Men kommentaren fortjener stadig et "LOL" 8)
Af Mysen
Jeg tvivler på at alle deres åbningstilbud handler om at tjene penge. Der er uden tvivl tab på mange varer, mens de dog kender tabet på forhånd, idet der ikke er et uendeligt antal af de annoncerede billige modeller.
Det drejer sig ikke om at tjene penge i den første uge, men om at gøre opmærksom på sig selv, så man senere kan tjene penge.

Jeg fik en 6,7 liters Kenwood røremaskine med dobbelt så meget motorkraft som en Kitchen Aid til 1500,- forleden, og jeg tvivler på, at man finder den til den pris i nogen som helst anden butik foreløbigt.
Af Chaui
Nu er det jo 6 dage siden Silkeborg butikken åbnede, og da der var tale om kø-tilbud, tror jeg du kan være sikker på at de har solgt skærmene. og de har sikkert haft nogenlunde samme tilbud i Viborg for nogle dage siden, da den åbnede. Men der var så vidt jeg ved 2 tusinde i kø der. så mange af åbningstilbudene rundt omkring skal de nok få solgt ud af på day 1.
Af tvinther
Hør nu lige... Elgiganten har aldrig solgt noget med tab, jeg gentager ALDRIG! så ville de jo ikke sende 120stk på gaden vel? men nøjes med 20stk...

I Bilka vil man jo ikke kun nøjes med at købe en kasse øl, med mindre man er pisse fuld i forvejen ::l
Af M1ch43l
tvinther skrev:Hør nu lige... Elgiganten har aldrig solgt noget med tab, jeg gentager ALDRIG! så ville de jo ikke sende 120stk på gaden vel? men nøjes med 20stk...

I Bilka vil man jo ikke kun nøjes med at købe en kasse øl, med mindre man er pisse fuld i forvejen ::l
Man kan da håbe du har ret. Jeg tror nu stadig det er et underbud. Så tjener de rigeligt på vægbeslag, hdmikablet, blueray-afspilleren, slik til skrigerne og microovnen til den krævende halvdel ;-)
Af Mysen
tvinther skrev:Hør nu lige... Elgiganten har aldrig solgt noget med tab, jeg gentager ALDRIG! så ville de jo ikke sende 120stk på gaden vel? men nøjes med 20stk...

120 stk er så mange, at folk tror de kan komme ind både 3 og 4 dage efter åbning, og at det stadig er muligt at skaffe sig en model dér. Hvis man kun sætter 20 til salg, lugter det af sovepose og drømmeseng. Det giver altså ikke en kø på 2000 mennesker, for der melder mange pas.

Jeg gætter på, du ikke er købmand, hvis du tror det er en dårlig forretning at sælge varer med underskud. Selv om de taber et par hundrede tusinde eller en lille million, så tjener de jo nok ca. det samme på de andre varer, der sælges, og så skal man altså ikke glemme markedsføringsværdien i den omtale, der har været på Radio 1 i Silkeborg og Radio Viborg.

I avisen for næste uge har Elgiganten en 46" D8005 til 15.499,-
Den skal nok komme ned på 10 kilo engang, men det sker ikke med det samme, bare fordi der har været åbningsforæringer.
Af M1ch43l
Mysen skrev:

120 stk er så mange, at folk tror de kan komme ind både 3 og 4 dage efter åbning, og at det stadig er muligt at skaffe sig en model dér. Hvis man kun sætter 20 til salg, lugter det af sovepose og drømmeseng. Det giver altså ikke en kø på 2000 mennesker, for der melder mange pas.

Jeg gætter på, du ikke er købmand, hvis du tror det er en dårlig forretning at sælge varer med underskud. Selv om de taber et par hundrede tusinde eller en lille million, så tjener de jo nok ca. det samme på de andre varer, der sælges, og så skal man altså ikke glemme markedsføringsværdien i den omtale, der har været på Radio 1 i Silkeborg og Radio Viborg.

I avisen for næste uge har Elgiganten en 46" D8005 til 15.499,-
Den skal nok komme ned på 10 kilo engang, men det sker ikke med det samme, bare fordi der har været åbningsforæringer.
Igen er det jyderne der får.. motorveje og fladskærme...

Fordi man bor på djævleøen, har man stadig ret til en billig fladskærm ;-)
Af nocity75
"Igen er det jyderne der får.. motorveje og fladskærme...

Fordi man bor på djævleøen, har man stadig ret til en billig fladskærm ;-)"

Nu får i jo millioner af kroner til kultur og gud ved hvad på djævleøen, så kan i vel unde os jyder en enkelt billig fladskærm og en motorvej at køre den hjem på :p
Af Otto J
tvinther skrev:Hør nu lige... Elgiganten har aldrig solgt noget med tab, jeg gentager ALDRIG!l
Og hvor har du den "viden" fra?
Af DavidHimself
tvinther skrev:Hør nu lige... Elgiganten har aldrig solgt noget med tab, jeg gentager ALDRIG!
TV'et bliver utvivlsomt solgt med tab, og et forsigtigt bud er at de taber 1000-1500,- per skærm så skal du godt nok sælge mange HDMI-kabler for at det går op ;)
Når det så er sagt, så endte de vist med at tjene relativt mange penge i forbindelse med deres "re-opening" af Elmutanten Gentofte, selv om at tilbudene var lige så vilde som de nu er i Jylland!
Af Olfred
De taber penge på enkelte tilbudsvarer hver uge.

Det er ikke kun de bombe-tilbud som de har ved åbning af butikker o.lign... Det er i hver uges tilbudsavis de bevidst sætter enkelte vare så billigt, at de taber på det.

Kilde: en bekendt fra en ellerten afdeling :-)
Af musikkman
Olfred skrev:De taber penge på enkelte tilbudsvarer hver uge.

Det er ikke kun de bombe-tilbud som de har ved åbning af butikker o.lign... Det er i hver uges tilbudsavis de bevidst sætter enkelte vare så billigt, at de taber på det.

Kilde: en bekendt fra en ellerten afdeling :-)
NEMLI!!!
Har selv været ansat hos elgiganten... og kan bekræfte at der hver uge annonceres med vare i tilbudsavisen, som der tabes penge på! (typisk mellem 0,- og 1500,- kr pr. varer) så det gælder for sælgeren om ikke at sælge alt for mange vare af denne !! :)