Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Har kigget lidt rundt herinde i forum og har fået et par gode ideer. Men vil da godt ha flere gode råd.

Samsung ligger helt fast.
Min grænse er 8000 kr. Men må bestemt gerne koste mindre.
42" - 46".
Plasma, LCD, LED. Er åben. HD Ready.
Skal ik op og hænge.
Er ligeglad med det nye 3D fis.

Skal bruges til sport, fodbold, film. Ikke spil. Har kabel tv fra YOUSEE.

Køber kun i forretning, hvor jeg kan få tv'et med hjem med det samme.
Ved godt der muligvis kan sparres ved køb over nettet. Men er ikke mig. :p

Så hjælp en førstegangs køber af Fladskærm.
Brugeravatar
Af edinger
Samsung PS51D555 (link) er en skærm, som flere brugere har udtrykt stor tilfredshed med.

At den så tilmed er en håndfuld tommer større end annonceret efter, vil du utvivlsomt kun glæde dig over på sigt.
Af NTVT
Siger tak for indlæget. Men holder nu fast i 42"-46" tv.
Af NTVT
M1ch43l skrev:Elmutanten har en PS43d4xx, men det var nu ikke et jeg gad kaste penge efter. Og når du stædigt holder på 42-46, så er der kun 46" tilbage fra samsung.
Find de sidste håndører og tag denne skærm http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... led-tv.htm

Har fundet det fra Hifi klubben i 40" også. Det skal jeg med sikkerhed ned og kigge på.
Af Supergris
Hvorfor interessere sig for et 40 ", når du kan få et 46 "???
De ekstra tommer gør oplevelsen meget større!
Mange gør den fejl, at vælge tvét for lille...
Brugeravatar
Af edinger
NTVT skrev:Har fundet det fra Hifi klubben i 40" også. Det skal jeg med sikkerhed ned og kigge på.
Hvis du har penge – og plads – til det, vil det være at gøre dig selv en bjørnetjeneste at vælge 40-46" fremfor den af undertegnede foreslåede 51"-model.

Vi har endnu til gode at høre fra ham, der fortrød sit valg under henvisning til, at det var for stort. Omvendt er der mange, som – efter nogen tid – udtrykker ærgrelse over ikke at have lyttet til de gode råd og være gået op i størrelse.

Helt enig med Supergris.
Af NTVT
Det er siddeafstand der afgør det for mig. Har under 3m fra sofa til tv. Derfor tænker jeg i de størelser.
Af Supergris
Fra ca. 2,5 m. er en 50 " eller større perfekt...
Brugeravatar
Af edinger
51" er ingenlunde for stort. Selv med under 3 meter fra sofa til skærm.

Du begrænser samtidig dine valgmuligheder ved at gå ned i størrelse.

Men du bestemmer selvfølgelig helt selv. Jeg ønsker blot, at din beslutning bliver truffet på et så oplyst grundlag som muligt :)
Af jng
M1ch43l skrev:Elmutanten har en PS43d4xx, men det var nu ikke et jeg gad kaste penge efter. Og når du stædigt holder på 42-46, så er der kun 46" tilbage fra samsung.
Find de sidste håndører og tag denne skærm http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... led-tv.htm

Hvad er "Elmutanten"?
Brugeravatar
Af edinger
jng skrev:Hvad er "Elmutanten"?
Dem her...

Billede
Af NTVT
Ok. Er selvfølgelig ikke så stålfast at jeg ikke lytter til råd.

Vil gå ned til hifi klubben og tjekke det ud.
Af ChrisVinther
Jeg har UE40D6505, og jeg er fuldt ud tilfreds :) Udmærket skærm til dit brug :D