Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Har gået og kigget længe på LG´s 60", men er så stødt på det her Samsung...
Designet kan jeg godt lide, og størrelsen på 59", og at det har DVB-T2. Og så ikke mindst prisen... LGérne står lige i 3-4000kr mere.
Men så læser jeg en del omkring buzz, hvilket jeg slet ikke vil kunne leve med. Er det fejlbehæftede Tvér man hører om? eller er det noget generelt for dette TV man skal regne med at leve med?
Af mbm
slet ingen der har denne skærm?
Af mbm
hhmm slet ingen der har denne skærm?
Brugeravatar
Af edinger
Samsung PS59D555 vs LG 60PK950N (link)
Af mbm
edinger skrev:Samsung PS59D555 vs LG 60PK950N (link)
Omhandler jo mest snik snak omkring LG.. ikke noget omkring samsung andet end det der buzzing som jeg selv er nervøs for.. Men mangler nogle konkrete erfaringer.

havde selv LG60PZ570 eller 750 i tankerne...
men ved samsungen ligger godt 4000kr under Lgén..

Jeg kigger efter 55-60" med DVB-T2 til max. 10K
Brugeravatar
Af edinger
At LG netop fremhæves på bekostning af Samsung, som menes at lide af udtalt buzzing, er vel således et argument for at vælge LG :)
Af mbm
edinger skrev:At LG netop fremhæves på bekostning af Samsung, som menes at lide af udtalt buzzing, er vel således et argument for at vælge LG :)
Jo helt klart.. Men man kan jo også godt være kilde-kritisk.
Der er én person der nævner ekstrem buzzing hos Samsung.
Mon dettes menes som generelt for samsung eller personlig erfaringer med det specifikke tv? Er det 1 ud af 1000...? er det en fejl som udbedres?? eller noget samsung ikke erkender som fejl?
Brugeravatar
Af edinger
Vedkommende er vel blot en yderligere i rækken af PS59D555-ejere, som kan bekræfte det, du selv indledningsvis fremhæver som en kendt problematik.

Jeg går ikke ud fra, at du regner med at få 1000 svar her på siden...? 8)

Beklager, at jeg ikke kan være behjælpelig i højere grad.
Af mbm
edinger skrev:Vedkommende er vel blot en yderligere i rækken af PS59D555-ejere, som kan bekræfte det, du selv indledningsvis fremhæver som en kendt problematik.

Jeg går ikke ud fra, at du regner med at få 1000 svar her på siden...? 8)

Beklager, at jeg ikke kan være behjælpelig i højere grad.
Ja det er jo din antagelse at han er en tidligere ejer af nævnte tv.
Min kommentar vedr. buzzing er jo kun fra hvad jeg har læst nogle steder. Aner jo intet om det i praksis.
Det kunne jo tænkes at her var nogle på sitet som ejede et PS59D555.
Af PhDream
Ejer selv et 59D555.

Er måske det bedste tv, jeg har ejet, og jeg har efterhånden ejet en del. :)

Læs denne test, samme tv, men UK model og 51": http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 221412.htm

Den får meget ros, især ift. pris/kvalitet forholdet. Jeg er meget enig.

Har selv tænkt på at lave en brugeranmeldelse her på sitet, men har ikke tid til det nu.

Det største problem ved tv'et er "brightness shift", men ift. andre problemer, som man får på LG (døde pixels, buzz, dirty screen), er det en bagatel. Ellers er fj.betj. noget crap, men hvis man har en Harmony, er det ikke noget problem. Retention er nærmest ikke-eksisterende.

Jo, der er summen på 59D555, men det er normalt og mindre end på andre producenters - tro mig, har erfaring med det og er meget følsom overfor støj. Faktisk summer dette tv mindre end de fleste 50".
Af mbm
PhDream skrev:Ejer selv et 59D555.

Er måske det bedste tv, jeg har ejet, og jeg har efterhånden ejet en del. :)

Læs denne test, samme tv, men UK model og 51": http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 221412.htm

Den får meget ros, især ift. pris/kvalitet forholdet. Jeg er meget enig.

Har selv tænkt på at lave en brugeranmeldelse her på sitet, men har ikke tid til det nu.

Det største problem ved tv'et er "brightness shift", men ift. andre problemer, som man får på LG (døde pixels, buzz, dirty screen), er det en bagatel. Ellers er fj.betj. noget crap, men hvis man har en Harmony, er det ikke noget problem. Retention er nærmest ikke-eksisterende.

Jo, der er summen på 59D555, men det er normalt og mindre end på andre producenters - tro mig, har erfaring med det og er meget følsom overfor støj. Faktisk summer dette tv mindre end de fleste 50".
Superfedt med positiv tilkendegivelse på dette tv.
Og at de buzzer mindre end andre tv står jo i skarp kontrast til hvad men ellers høre.
Af PhDream
Jeg havde et Samsung 58" B855, som buzzede utrolig meget. Havde også et LG 50PK760, som også summede/buzzede en del. Et LG 60PK250, som buzzede helt sindssygt OG havde en masse andre fejl - døde pixels, dirty screen, osv.

Har endnu ikke oplevet et plasma, som slet ikke buzzer eller afgiver en eller anden form for lyd. 59D555 er et af de mest stille og måske den mest stille af de store plasmaer (55", 59" og 60").

Når dens summen ikke generer mig, vil den sikkert ikke genere dig. Jeg kan dog ikke garantere at dit eksemplar vil være lige så stille som mit. Der er åbenbart forskel på de enkelte udgaver indenfor en serie.

Summa summarum - anbefaler varmt skærmen. Man får ikke mere for pengene IMO. 3D virker faktisk rigtig godt. Jeg hader bare at have de briller på. 8)
Af mbm
Er fuldstændig ligeglad med 3D.
Vil bare have et 60" med DVB-T2 til max. 10K

Hvis man får et Tv der buzzer meget anderkender Samsung det så som en fejl de udbedre?
Af PhDream
mbm skrev:Er fuldstændig ligeglad med 3D.
Vil bare have et 60" med DVB-T2 til max. 10K

Hvis man får et Tv der buzzer meget anderkender Samsung det så som en fejl de udbedre?
Find svaret i en af de utallige buzz-tråde.