Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pnh
Mine analog kanaler står fint.Men når jeg vil tage dem digitalt er det kun cirka det halve af kanalerne jeg kan se.Har Stofa kabel tv.Der er cirka 30 meter antenne kabel og der er en antenne forstærker monteret.Antenne kablet er nok 35år gammelt.Er der nogle forslag til løsning af problemet
Af M1ch43l
Har du trukket 30 meter efter den boks, hvor stofa leverer dit signal ind i huset?

Prøv evt at sætte tv til uden om de 30 meter.

Har du indtastet korrekt netværks ID ?
Af pnh
Der sidder en antenne forstærker på den boks hvor signalet kommer ind.Der er så koblet to fjersyn på.Det i stuen kører fint med de digitale kanaler.Fjersynet hænger på væggen så det er lidt træls at skulle tage det ned og bære ind i stuen.Det er et 55 Lg W650LWDet fandt id kode automatisk.
Af M1ch43l
Muligt. Men en nem udelukkelsesmetode for antennekablet.

Ellers kan du jo prøve et andet kabel, hvis du har det til rådighed
Af JesperAndersen
- 30 meter "gammeldags" kabel, er jeg sikker på har en kæmpe (negativ) betydning for kvaliteten af modtagelsen af digitalt signal. Jeg oplevede ved blot 5 meter almindeligt skærmet kabel, at jeg ikke kunne trække flere af de dig. kanaler ind, ligesom nogle af dem ( bla. TV3 + havde meget sne) - købte et nyt "rigtigt" digitalt antennekabel ( trippelt skærmet + med høj støjdæmpning) og havde pludselig alle de digitale kanaler - helt uden støj/sne.

MVH
Jesper
Af pnh
Har prøvet med et andet antenne kabel.Det hjalp ikke.Det var et billigt kabel til indendørs brug.Man kan da starte med at købe et bedre kabel.Også se om det hjælper.
Senest rettet af pnh 09 okt 2011, 12:07, rettet i alt 1 gang.
Af JesperAndersen
- og dette andet kabel du brugte var rigtigt skærmet ?.....
I givet fald ser jeg ikke anden mulighed end at du, som een tidligere har foreslået, at du må slæbe fjernsynet ned og sætte til det ant. kabel som dit andet fjernsyn fint modtager digitale kanaler på.
Af M1ch43l
Hvis du har et tv der fungerer korrekt, så er det vel den "nemme" løsning, at slæbe dit 55" derhen og kontrollerer signalet.

Hvis du skifter kabel og får samme problem, kan det jo være kablet der er skadet, dig der har samlet forkert, stik der er defekt eller tv der er fejl på.

Så er det i min verden nemmere at prøve det første. Også til trods for at det er et 55"
Af JesperAndersen
Kan du ikke uddybe din opsætning;
Du skriver at du har kabel TV - alligevel taler du om udendørs kabler ???
Og der er tale om 30m. kabel efter din antenneboks i væggen ?

Og har du iøvrigt prøvet at skifte om på tilslutningerne på din splitter, således at du føder dit andet tv fra samme udgang hvor det tv som kan modtage digitale signaler, kommer fra ?
Af JesperAndersen
- men ellers må jeg tilslutte mig M1ch43I ( sikke da et profilnavn.....) indlæg; den nemmeste og billigste fejlsøgningsmetode, er da for pokker at tilslutte dit tv til det kabel som du ved virker!!!!!!! :)
Senest rettet af JesperAndersen 09 okt 2011, 12:26, rettet i alt 1 gang.
Af M1ch43l
JesperAndersen skrev:- men ellers må jeg tilslutte mig M1ch43I ( sikke da et profilnavn.....) indlæg; den nenneste og billigste fejlsøgningsmetode, er da for pokker at tilslutte dit tv til det kabel som du ved virker!!!!!!! :)
Michael var optaget ;-)
Af JesperAndersen
M1ch43l skrev:
JesperAndersen skrev:- men ellers må jeg tilslutte mig M1ch43I ( sikke da et profilnavn.....) indlæg; den nenneste og billigste fejlsøgningsmetode, er da for pokker at tilslutte dit tv til det kabel som du ved virker!!!!!!! :)
Michael var optaget ;-)
- så ville mit alternative valg sandelig også have været M1ch43I :) :) :) :)
Af M1ch43l
JesperAndersen skrev:
M1ch43l skrev:
Michael var optaget ;-)
- så ville mit alternative valg sandelig også have været M1ch43I :) :) :) :)
Nemt at huske.. For mig ihvertfald..

Konsonant = tal der matcher..