Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af purtsak
hvis jeg køber f.eks en bluray afspiller på ebay.de og sælgeren er amerikaner og varen bliver sendt fra usa skal jeg så stadig betale told moms for jeg men nemlig ikke du skal betale told og moms osv hvis du køber noget fra en tysker der bor i tyskland håber nogen kan svarer :)
Brugeravatar
Af edinger
Jeg troede, det var et LaserVue-tv, du ville tage hjem fra USA 8)

Du kan læse om reglerne for privates indførsel af varer fra 3. lande på SKAT's hjemmeside.
Af purtsak
det blev til panasonic vt30 50tommer og projektor istedet for men det jeg ville vide det var om det tæller for at man har købt det i tyskland når man køber på ebay.de nogle kloge hoveder der ved det jeg kan ikke finde ud af skat hjemme side
Af peter4544
selvfølgelig skal du betale skat (hvis din pakke er så uheldig at blive stoppet) Hvis du vil have en ny kæreste kan jeg kun foreslå at du kigger her.
Senest rettet af peter4544 13 okt 2011, 13:23, rettet i alt 1 gang.
Af purtsak
det skal du ikke hvis du køber noget i et eu land mener jeg det er derfor jeg spørger om det tæller for at man køber det i tyskland
Af purtsak
ebay.de er jo en tysk hjemmeside
Brugeravatar
Af Shase
Hvis du køber udenfor EU er det som regel told på (hvis din pakke bliver taget). Selvom du handler på ebay.de, køber du jo stadig af en sælger fra USA som jeg har forstået det.
Brugeravatar
Af edinger
Hvad er i øvrigt årsagen til, at du havde overvejet at købe via eBay?

Besværet taget i betragtning kan jeg vanskeligt forestille mig, at der er ret meget vundet – prismæssigt – ved en sådan løsning.
Af purtsak
jeg ved godt at der er told og moms osv når du bestiller hjem fra usa jeg har brugt shopusa masser af gange og idag bliver alle pakker vist stoppet men når der er en ebay.com ebay.dk ebay.de osv der er kun et spørgsmål jeg ønsker svaret og kun af personer der ved det :)
hvis jeg køber over ebay.de tæller det så for som om jeg køber i tyskland

det er fordi jeg kan se at man kan spare ca 1200 på en oppo BDP-93 bluray afspiller og så kan man jo give et bud så jeg går ud fra at man kan spare mere selvfølgelig så kan man jo os prøve om de danske butikker vil give samme rabat :)
Af c-dale
Ebay.* er jo ikke den du køber af, men den der har sat det til salg.
Ebay.* er bare et sted firmaere og andet godtfolk kan sælge ting ligesom dba.dk og qxl.dk.

Så hvis sælger bor/sender fra USA (eller uden for EU) og du bliver busted i tolden, så er det moms + told + 155,- alt efter prisen på varen.

Brian
Brugeravatar
Af edinger
Apples online-shop er en butik, som i juridisk forstand sælger fra det land, hvori websiden er registreret (.dk, .se, .com) – og endnu vigtigere: hvor handlen forgår direkte mellem kunde og virksomhed.

eBay derimod er blot en facilitator (formidler).

Når du køber en vare via eBay, er der således blot tale om formidling af kontakt mellem to parter. I det her tilfælde en sælger i USA og en kunde (dig) i Danmark.

Du køber altså ikke varen af eBay i Tyskland, men af sælgeren i USA. Hvilket i sidste ende betyder, at varen vil blive toldbelagt ved ankomst til Københavns Lufthavn.
Af purtsak
jeg har fundet svaret det står et sted om de gør eller ikke gør
men tak for hjælpen fra alle de flinke mennesker
Af Carmarkcaine
purtsak skrev:jeg har fundet svaret det står et sted om de gør eller ikke gør
men tak for hjælpen fra alle de flinke mennesker
Jeg har bestilt fra amazon et par gange, og der har man mulighed for at få tingene pakket ind. På den måde skulle prisen ikke være så tydelig, men tolderne holder sig jo nok ikke tilbage af den grund. :D