Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle

Jeg er på udgik efter to TV, et til stuen og et til soveværelset. Jeg har kigget meget rundt omkring, først var jeg obs på samsungs smart tv:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue46d8005
Men det dårlige lyd gjorde at jeg vendte mig mod Phillips
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -47pfl7666
Men den kan ikke optage på USB, og så gik det op for mig, at der findes mange billigere tv, som kan det samme. Det har gjort at jeg nu er meget i tvivl, og nu håber jeg så i kan hjælpe, med at komme på bud hvilke tv jeg skal gå efter.

Krav til det i stuen:
- 46" og opefter (evt. 42" hvis det er rigtig rigtig godt)
- LED
- 3D
- Full HD
- Optage på USB
- Internet TV
- God lyd + billede og gengivelse af sort og farver
- USB + HDMI indgange
- max. 9000 - 10.000 kr.

Krav til det i soveværelset:
- 37" - 42" (evt. større hvis prisen er rigtig)
- LED
- Full HD
- Optage på USB (ikke et ultimativt krav)
- God lyd + billede og gengivelse af sort og farver (ikke i lige så høj grad, som det i stuen)
- USB + HDMI indgange
- max. 4000 - 5000 kr.

Håber i kan hjælpe?
Brugeravatar
Af edinger
Til STUEN kunne det her være tre udmærkede bud:

• Sony EX720 46" (LED-LCD) (test) 7.500,-

• Sharp LE831 46" (LED-LCD) (test) 11.000,-

• Panasonic GT30 46" (plasma) (test) 11.000,-

Til SOVEVÆRELSET foreslår jeg:

• Samsung UE5005 40" (LED-LCD) (link) 5.000,-

• Panasonic U30 42" (plasma) (link) 4.000,-

NOTE: Med dagens tynde skærme kommer du nok til at måtte affinde dig med tilsvarende tynd lyd.
Af rkc
Til stuen kan Samsung PS51D8005 (plasma) også klart anbefales, med indbygget web browser hvis det skulle have interesse, men også fremragende billede.
se under test her på siden.
Af M1ch43l
Har selv købt et UE32D5005 til soveværelses. Og er rigtig godt tilfreds med det. Jeg valgte den størrelse, da jeg oftest bruger det til at falde i søvn til og syntes et større giver for meget lys.

Til stuen foreslår du philips grundet "bedre" lyd.
Er det ikke bare at konstatere, alle fladskærme har utrolig ringe lyd og købe en evt soundbar eller lign.
Og et UE46D8005 ligger da noget over de 10.000 max
Hvad med et UE46D6505 eller 6515. 6515 har samme fod som 8005, hvis det er noget der tæller. Dog er fjernbetjeningen, ligesom tv hvidt.

Mit valg ( indtil videre ) er faldet på UE46D6505 grundet prisen.

Jeg køber gerne i hifiklubben, hvis de har det jeg søger. Jeg syntes de er ret billige, har god service, ½ års længere garanti og så støtter man en seriøs forretning. Men det er så bare min holdning.