Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SorenAT
Jeg er lige flyttet fra landet til byen, i en lejlighed med en antenneforening. Mit tv er et gammelt fladskærms tv med mpeg2 tuner og (tror jeg nok) DVB-C. Jeg fik af vide der var tv den første måned og har sat tvet til at søge, men med intet resultat.

Nu spørger jeg så. Skal jeg have en box for at kunne modtage tv kanalerne(kabel tv)? Hvordan virker det i det hele taget? jeg blev henvist til Dansk kabel tv men hvor kan jeg få tv på deres hjemmeside? Det virker mystisk! :)

Nogen der kan hjælpe?
mvh Søren.
Af Peter Schrøder
SorenAT skrev: jeg blev henvist til Dansk kabel tv men hvor kan jeg få tv på deres hjemmeside?
Du er nok nødt til at fortælle, hvilket tv du har. Og desuden kontakte Dansk Kabel Tv for at vide, hvilke indstillinger du skal bruge.
Af SorenAT
Du er nok nødt til at fortælle, hvilket tv du har. Og desuden kontakte Dansk Kabel Tv for at vide, hvilke indstillinger du skal bruge.
Jeg fandt ud af mit analog signal fungere fint, dog er mit tv et Panasonic th-42px80ea uden dvb-c tuner og mpeg4. Så hvad er mine muligheder? købe en box er en mulighed, men kan jeg købe et kort til tvet? fungere det?
Af Peter Schrøder
SorenAT skrev:
Jeg fandt ud af mit analog signal fungere fint, dog er mit tv et Panasonic th-42px80ea uden dvb-c tuner og mpeg4. Så hvad er mine muligheder? købe en box er en mulighed, men kan jeg købe et kort til tvet? fungere det?
Hvis dit TV ikke har DVB-C tuner, skal du ha' en ekstern DVB-C boks med tuner. Evt. kort til betalingskanaler skal så puttes i boksen. Yousee har en udmærket boks med optager, men den kan muligvis ikke bruges med dit signal. Ellers findes der andre bokse. Se f.eks. her:
http://digitalt.tv/dvb-c-boks/
Af SorenAT
Jeg fik købt Clint DC1 DVB-C tuner boxen, og hold kæft jeg er tilfreds! :) (Marked "solved")