Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Red Fox
Hej, jeg har siddet og studeret de sidste par dage omkring hvad jeg skal købe af fladskærm til min computer, jeg overvejer at købe et 22 tommer, måske den nye LG L226WtQ-WF, eller er der en bedre 22 tommer på markedet?

Jeg er dog lidt i tvivl om visse faktorer, jeg ved at alle 22 tommer benytter TN panelet, men hvor stor en forskel i billedkvaliteten er der reelt ved de nye 22 tommer til konkurrenterne ved f.eks. 21 tommer ved et andet panel?

desuden kan jeg ik helt forstå at der i de nye 22 tommer skulle være 3000:1 i kontrast, når der står i jeres analyse at det højest burde kunne gå op til 700:1?

Som det sidste spørgsmål i denne række vil jeg gerne hører om hvad jeres erfaringer med 22 tommer fortæller? :-)

PS: bruger mest min pc til surfing, gaming og film.
Mvh. Bjarke
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har flyttet din tråd til det rette sted. Der er mange tråde der i forvejen handler om 22" skærme og alle dine øvrige spørgsmål er faktisk besvaret adskillige gange her i forum.

Keywords: Alle 22" er TN. Dynamisk kontrast...
Af Red Fox
Jeg har forsøgt at få alle informationerne ind gennem forummet, men undrer mig en smule over at jeg slet ikke har kunnet finde en test af en 22 tommer. Er 22 tommer en slags outsider på computerskærm mærket, og er det kun pga. TN-formatet?

hvilket panel mener i er det pt. bedste format udover TN til hurtig responstider, men samtidigt også flotte farver? (til hvis jeg skulle ændrer til en 20-21 tommer istedet)
Af Toranaga
Jeg har læst flere steder, hvor man skriver, at Samsungs nye 226BW er den pt. bedste(rent billedmæssigt) 22" TFT, der fås.

EDBPriser

Stor tråd hos HardOCP