Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af indernet
Hej

Jeg er på udkig efter nyt tv i omegnen af 10.000 kr. Men når sidder og kigger alle mulige salgssteder igennem, er der jo rigtig mange forskellige udgaver fra de forskellige mærker.

Ved I om der evt. findes en samlet liste over udgivelser af hvornår de forskellige tv er kommet på markedet. Bare så man har en ide om man sidder og kigger på et tv fra 2009 eller et helt uptodate?

Jeg går efter et +50". Plasma, LCD eller LED er underordnet.

PS: Ja, jeg er klar over Købsanbefalingerne ;-)
Af DavidHimself
Nogle mærker her særlige regler, som Samsung. De nyeste modeller hedder "D" (eks. ue40D8005 de forrige hed "C") philips's ender på "6" (42pfl6606 - de forrige sluttede på 5) og Panasonics hedder "30" (eks. 50g30y - de forrige hed "20") osv.

Selvfølgelig kan et lineup blive sendt ud forskudt, men det er hovedreglen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
indernet skrev:Hej

Jeg er på udkig efter nyt tv i omegnen af 10.000 kr. Men når sidder og kigger alle mulige salgssteder igennem, er der jo rigtig mange forskellige udgaver fra de forskellige mærker.

Ved I om der evt. findes en samlet liste over udgivelser af hvornår de forskellige tv er kommet på markedet. Bare så man har en ide om man sidder og kigger på et tv fra 2009 eller et helt uptodate?

Jeg går efter et +50". Plasma, LCD eller LED er underordnet.

PS: Ja, jeg er klar over Købsanbefalingerne ;-)
Jeg er faktisk ved at forberede en sådan liste, så man kan få styr på hvad modelnumrene står for hos de enkelte producenter. Den kommer online senere i oktober.

Men DavidHimself giver nogle gode overordnede retningslinjer i sit indlæg. :)
Af indernet
Det lyder rigtigt godt. Tak.

I tilfældet Samsung er der jo f.eks. C og D og nogle af dem har 3 andre 4 tal, hvad kan forskellen så være? Kommer det også med i sådan en liste?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
indernet skrev:Det lyder rigtigt godt. Tak.

I tilfældet Samsung er der jo f.eks. C og D og nogle af dem har 3 andre 4 tal, hvad kan forskellen så være? Kommer det også med i sådan en liste?
Ja det kigger vi også på.

Indtil da, så kan du bruge denne rettesnor for Samsung:
A: 2008
B: 2009
C: 2010
D: 2010
E: 2012 med al sandsynlighed

Om der er 3 eller 4 tal i modelnavnet har ikke så stor betydning.
Af indernet
Det er bare spitze :)