Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kjaersgaard
Hej

Jeg har kigget lidt rundt herinde. Jeg skal i nær fremtid have købt en ny skærm el TV, til min søn, han spiller primært PS3 - Black Ops osv.

Har kigget i købsguiderne. Jeg undrer mig over hvorfor at det anbefales i købsguiden, at man skal have tv der er 42" + til spil.
Er mindre skærme dårligere ?

Havde tænkt 32" lcd tv eller 27" monitor evt. m. tuner. Da det både skal bruges som tv og spil skærm
Hvad er egentlig bedst til spil lcd el. monitor ?
Plasma er for dyrt, ellers var det mit valg. Jeg vil bruge maks. 3.000,- på det.

Jeg har kigget rundt herinde for at se om jeg kunne finde et svar, eller et spørgsmål der ligner, men har ikke fundet noget. Hvis jeg tager fejl må i gerne linke mig derhen.
Brugeravatar
Af edinger
Det forholder sig faktisk stik modsat. Til prisen får du en (langt) bedre skærm ved at vælge plasma. Særligt i de lavere prislag.

Jeg har tilladt mig at citere mig selv nedenfor.
edinger skrev:Tre udmærkede bud i prisklassen:

• Panasonic 42" TX-P42C3E (plasma) (link) 3.499,-

• Panasonic 42" TX-P42UX30E (plasma) (link) 4.999,-

• Samsung 40" UE40D5005P (LED-LCD) (link) 4.699,-

NOTE: Nu er jeg ikke selv ejer af en spillekonsol. Jeg har dog kunnet læse mig til, at plasma er at foretrække frem for LCD grundet hurtigere responstid (lavt input lag).
Af Mysen
Hvis du tager omkring Elgiganten i Silkeborg, og der iøvrigt stadig er modeller til salg, så sælger de en 42" Panasonic C3E til 2500 i denne uge som en af deres åbningstilbud.
Af Kjaersgaard
Tak for svarene

Tror jeg kører en tur til Silkeborg i morgen, så må vi se om de har flere.

:)
Af Kjaersgaard
Tak for hjælpen.
Købte ovennævnte i elgiganten i silkeborg.
Knægten blev sq glad. Det gav jo også lidt anseelse at have fået et 42" tv. De er vildt imponerede over hvor stort det er når de spiller med 4 split skærm.
Så er der jo de plus features der følger med, så han nu får at vide hver halve time hvor længe han har spillet ! fornuftig ting.
Af Mysen
Tak for tilbagemeldingen. Altid rart at høre om beslutningen ;)

Lige lidt info:
Her i starten er en plasmaskærm meget følsom overfor statiske elementer, så han skal variere de spil, han spiller for at undgår en permanent fastbrænding af disse elementer.
Det er sådan nogen som speedometer i et bilspil eller scoren i et fodboldspil. - den slags.
Om et par måneder kan man være mindre påpasselig, men det er altid en god idé lige at lægge mærke til, hvor hurtigt de fastbrændte elementer forsvinder.