Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af christofferw
Hej leder efter et tv til min PS3, til at se film på (blu-ray) og lidt tv (nyheder m.v.) Men mest til de først nævnte.

Str. skal være 37-40 "

Har set lidt i købsguide, men de ligger lidt over budget. Og har ikke brug for at det kan en masse smarte ting.

Er det noget i kunne være behjælpelig med? evt. et godt tilbud fra den kommende uge.

Vh,
Christoffer. :)
Brugeravatar
Af edinger
Tre udmærkede bud i prisklassen:

• Panasonic 42" TX-P42C3E (plasma) (link) 3.499,-

• Panasonic 42" TX-P42UX30E (plasma) (link) 4.999,-

• Samsung 40" UE40D5005P (LED-LCD) (link) 4.699,-

NOTE: Nu er jeg ikke selv ejer af en spillekonsol. Jeg har dog kunnet læse mig til, at plasma er at foretrække frem for LCD grundet hurtigere responstid (lavt input lag).
Brugeravatar
Af bcd
Slettet, grundet uoverensstemmelser i de opgivende oplysninger hos Panasonic og forhandlerne..
Senest rettet af bcd 02 okt 2011, 21:36, rettet i alt 2 gange.
Af PeterD
Edingers bud er ganske fornuftige. P42C3 er vist en opdateret version af X20 som faktisk var et af de allerbedste-hvis ikke det bedste- "value for money" tv fra 2010.

Plasma: Bedst til blurayfilm og sport og Panasonic er kendt for et lavt imputlag på deres skærme..

Selvfølgelig sælger Elgiganten også Samsung(og LG) og div. europæiske skærme. Men for mærket Samsung får sælgeren også højere avance, så er det billedkvalitet du går efter er det svært at komme uden om Panasonics plasma skærme (se bare test her på flatpanels.dk)

Chancen for at blive skuffet er ikke særlig stor med deres skærme.
Af christofferw
Mange tak for svarene, tror jeg har besluttet mig for at det bliver en panasonic plasma.

Endnu en gang tak for hjælpen.
Af grauen
Nu tillader jeg mig lige, at benytte mig af denne tråd, da det er de samme krav jeg har :)

Jeg har i dag været i Expert for at se på deres Samsung UE40D5005, og fik af vide at dette ikke var anbefalelsesværdigt til at se sport eller andre ting med lidt fart på.

Derfor er jeg nu blevet lidt hooked på den nævnte Panasonic TX P42C3E.

Vil I betegne den som værende optimal til sports-kiggeri og PS3?

Og er der noget jeg skal være opmærksom på mht. plasma.
kunne i købsguiden læse om risiko for "burn-in". Er dette stadig en risiko? eller er de af så høj kvalitet nu om stunder, at dette ikke er noget man skal have med i overvejelserne?

På Forhånd TAK!
Af rkc
Synes ikke sort er lige så godt på c3 som x20,

x20 var/er et super tv, men tror man skal se efter en højere model end c3 for at få de kvaliteter x20 har,men spørg panasonic.dk
Af grauen
Hvad vil du så anbefale af TV til prisen 4000 kr. ?
Brugeravatar
Af edinger
grauen skrev:Vil I betegne den som værende optimal til sports-kiggeri og PS3?
Optimal, nej. Men til prisen er det afgjort et bedre valg end Samsung 5005.

Rentention er ikke noget problem, så længe man tager de fornødne forholdsregler.
Af grauen
Og vil du ikke være rar, at forklare hvad det betyder for en grønært som mig på området? :)

Er der andre fladskærme jeg bør overveje?
Brugeravatar
Af edinger
Tommelfingerreglen er, at man i videst muligt omfang bør forsøge at undgå statiske elementer – altså logoer, scoreboards osv. – på skærmen "i de første hundrede timer".

I praksis kan man dog bruge sit tv på helt almindelig vis. Med mindre man har for vane at spille konsolspil i 6 timer om dagen ;)

Plasma-skærme med 3D er mere sårbare ift. retention og burn-in.
Af grauen
Så når jeg så tit som muligt ser sport i TV, er plasma måske ikke vejen frem? Eller forstår jeg det forkert? :)
Brugeravatar
Af edinger
I teorien, ja. I praksis, nej.

Nu, hvor du er opmærksom på det, og udviser forsigtighed i begyndelsen, er det ikke er problem.

Plasma er det foretrukne valg til sport og konsolspil. Derfor kan det virke absurd, at så mange fravælger teknologien pga. overdreven frygt for retention.
Senest rettet af edinger 04 okt 2011, 16:31, rettet i alt 1 gang.