Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Soze
Hej med jer
Måske det bare er mig som er helt ude i skoven, men jeg har nu sat mit netværk op med UnBlockUs, det kører fint med NetFlix på pc'en.
Jeg kan dog ikke få intstalleret en app med NetFlix ej heller kører det gennem tv'ets browser. Kan nogen være rare at hjælpe mig :)

Desuden har jeg gode erfaringer med at afspille .mkv filer med undertekster fra min helt nye WD 500gb HDD (NTFS) til 299,- fra Elgiganten. Denne disk kører uden problemer og sammen med tv'et kan den afspille alle de filtyper jeg har afprøvet. Har dog ikke afprøvet optage funktionen endnu, det kommer senere. Regner med at skulle anskaffe mig en yderligere disk af samme mærke.

På forhånd tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du skal ændre landet inde i Smart Hub. Det gør du vha. en af de farvede knapper, når du er inde i Smart Hub, menuen. Herefter nulstilles platformen, og du får nu adgang til de amerikanske tjenester (hvis du vælger USA som land). :)
Af Soze
Hej Rasmus
Tak for hjælpen! Kan jeg rykke tilbage til Danmark igen.
Jeg stormer hjem for at forsøge mig :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja det kan du sagtens :-)

Du kan bare ikke have både danske Apps og amerikanske Apps samtidig (med mindre de ligger i samme App Store, men det gør de sjældent).

Dog skal det bemærkes, at mange har klaget lidt over billedkvaliteten på Netflix via Samsungs Smart TV. Det lader til, at den ikke er på samme niveau, som via f.eks. Apple TV boksen.
Af Soze
Ok, tak for info! Hvad skyldes denne dårlipc kvalitet?
Og måske du ved om jeg kan bruge den samme HD som både afspiller af filer fra pc og som optager af indhold fra tv:et ?

Tak igen :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er forskellige måder at afgøre billedkvaliteten på streaming, og det afhænger primært at hvordan App'en er designet. Skal det skitseres overordnet, kan det opstilles således:
- Billedkvaliteten er fast, og fastsat på et lavt niveau, som alle internetforbindelser kan være med på.
- Billedkvaliteten tjekker hastigheden på internetforbindelsen, og tilpasser billedkvaliteten derefter.

Noget tyder på, at Netflix-App'en på Samsungs Smart TV gør det første.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Og nej, du kan desværre ikke anvende den samme harddisk til at kopiere medieindhold over på, og samtidig benytte den som harddisk til optagelse. Det er enten eller. Det er simpelthen en rettigheds-sag for de Tv-programmer du optager ned på harddisken. Derfor låses harddisken, hvis den skal anvendes til optagelse :)
Af Soze
Hej igen
Nu har jeg siddet foran tv'et, men jeg kan ikke finde en landekode - skal det nulstilles inde under indstillinger?

Tak igen for din fine service :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nej inde i Smart Hub. Nede i højre hjørne kan du se hvad de forskellige farvede knapper på fjernbetjeningen styrer. En af dem styrer kontoindstillinger hvor du kan ændre landet. Det gøres ikke i selve den menu som hentes frem vha menu-knappen på fjernbetjeningen.
Af Soze
Ok. Jeg forsøger mig igen senere. Var inde i Smart Hub, men kunne ikke finde andet end nulstille valget som kunne give mening. Jeg forsøger mig med den lidt senere :-)
Af Mekai
Har samme problem bare på en UE40C7705, ser ikke ud til at den har smarthub
Af Soze
Hej igen.
Nu virker det! Skulle nulstille og derefter begyndte den automatisk afinstallere de danske apps og installere de amerikanske. Herefter var det bare nyde udbuddet og melde sig til alle de fede tjenester som de har i USA. Husk dog lige, dette stunt kræver at du har unblockus kørende på dit netværk.
Har forresten opdaget cinemanow.com som ser ret fed ud, lej nye film for kun 4 dollars :-)
Af Mekai
Efter at have sat unblock us osv. op så jeg kan se netflix på ps3 savner jeg også de Amerikanske apps på mit UE40C7705.

Dette har dog ikke SmartHub, så er lidt lost.

Hvor ændre jeg landet så jeg kan få friheden ;)
Af Soze
Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg at det skyldes den manglende SmartHub - det er jo der apps samles og køres fra. Men det må der nok nogle eksperter til at svare på :)

/Morten