Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rex
Hej. Jeg skal købe et nyt fjernsyn og har set på anbefalingslisten.

Men jeg er ikke interesseret i hverken 3d eller internet. Måske er det fordi jeg ikke ved hvad jeg skal bruge det til?

Hvis jeg skal have et tv til 5-6.000,- hvor jeg gerne vil betale for lyd og billede og at det er tyndt, hvad skal jeg så købe?

Der skal tilsluttes PS3 og Apple TV.

Jeg har tidligere haft Sony og har været glad for det.

Vh - Rex
Af Supergris
Først og fremmest er det jo meget vigtigt, at kende størrelsen på det tv, du påtænker at købe?
Brugeravatar
Af edinger
Supergris skrev:Først og fremmest er det jo meget vigtigt, at kende størrelsen på det tv, du påtænker at købe?
LOL! :p
Af Rex
; )

40-46 tommer regner jeg med.
Brugeravatar
Af edinger
Hvis det er vigtigt for dig, at skærmen er tynd, kommer du nok samtidig til at gå på kompromis med lyden.

• Panasonic G30 har godt billede og god lyd
• Sony EX720 har godt billede og mindre god lyd
• Samsungs supertynde LED-skærme har dårlig(st) lyd og udmærket billede afhængig af model

Af de tre er G30 nok det mest fornuftige valg; ikke mindst med tanke på plasma-teknologiens overlegenhed hvad angår evnen til at håndtere inputlag ved brug af PS3.
Af Rex
edinger skrev:Hvis det er vigtigt for dig, at skærmen er tynd, kommer du nok samtidig til at gå på kompromis med lyden.

• Panasonic G30 har godt billede og god lyd
• Sony EX720 har godt billede og mindre god lyd
• Samsungs supertynde LED-skærme har dårlig(st) lyd og udmærket billede afhængig af model

Af de tre er G30 nok det mest fornuftige valg; ikke mindst med tanke på plasma-teknologiens overlegenhed hvad angår evnen til at håndtere inputlag ved brug af PS3.
Tak for dit forslag.

Jeg læser reviews af Panasonic vs Sony skærmen som at der er meget mere lir i Sonys og mere value for money ift billede i Panaonics.

Hvordan er Panasonics fjernbetjening? Er den lækkert lavet?

Jeg har tidligere været glad for Sonys fjernbetjening og har været ret tilfreds med deres fjernbetjening og intuitive menu systemer osv.
Brugeravatar
Af edinger
Rex skrev:Hvordan er Panasonics fjernbetjening? Er den lækkert lavet?

Jeg har tidligere været glad for Sonys fjernbetjening og har været ret tilfreds med deres fjernbetjening og intuitive menu systemer osv.
Jeg har ikke noget at udsætte på hverken fjernbetjening eller menu-systemer.

Men jeg hæfter mig nok også mere ved de billedmæssige kvaliteter – og ville vælge G30 ;)
Af Rex
edinger skrev:

Men jeg hæfter mig nok også mere ved de billedmæssige kvaliteter – og ville vælge G30 ;)
Kender du Panasionics fjernbetjening og menu? Er det ok hurtigt til at skifte osv (har haft et B&O, som var frygtelig langsomt)?
Af Rex
Rex skrev:
edinger skrev:

Kender du Panasionics fjernbetjening og menu? Er det ok hurtigt til at skifte osv (har haft et B&O, som var frygtelig langsomt)?
Jeg har nu fået læst lidt mere på lektion, og problemet med, at der er meget genskin på plasmaskærme vs LED gør, at jeg er tilbageholden. Jeg bor i en lejlighed, hvor der er en del genskin fra vinduer. Vil det anbefalede Sony tv være bedre når der er refleksioner i rummet end plasmaet?

Vh - Rex
Brugeravatar
Af edinger
Rex skrev:Kender du Panasionics fjernbetjening og menu?
Ja - og jeg har som sagt ikke noget at udsætte på hverken det ene eller det andet.

Men igen - det er ikke noget, jeg går voldsomt meget op i.

Så længe billedkvaliteten er i orden, er jeg tilfreds.
Rex skrev:Vil det anbefalede Sony tv være bedre når der er refleksioner i rummet end plasmaet?

Vh - Rex
Ja - hvis du hverken har gardiner eller persienner og i øvrigt, modsat de fleste, hovedsageligt ser tv i dagtimerne.

Der er fordele og ulemper ved begge. Og plasma er generelt bedre til at håndtere konsolspil.
Af Rex
edinger skrev:
Rex skrev:Kender du Panasionics fjernbetjening og menu?
Ja - og jeg har som sagt ikke noget at udsætte på hverken det ene eller det andet.

Men igen - det er ikke noget, jeg går voldsomt meget op i.

Så længe billedkvaliteten er i orden, er jeg tilfreds.
Rex skrev:Vil det anbefalede Sony tv være bedre når der er refleksioner i rummet end plasmaet?

Vh - Rex
Ja - hvis du hverken har gardiner eller persienner og i øvrigt, modsat de fleste, hovedsageligt ser tv i dagtimerne.

Der er fordele og ulemper ved begge. Og plasma er generelt bedre til at håndtere konsolspil.
Tak.

Vh - Rex
Af Rex
Jeg havde egentlig besluttet mig for at købe det G30.

MEN jeg hører nu en masse om, at der er buzzing lyde fra Panasonics fjernsyn - og jeg er ekstremt lydsensitiv. Jeg vil kunne se fjernsyn uden at høre fjernsynets maskineri.

Skal jeg så holde mig fra Panasonic? Skal jeg holde mig fra Plasma?

Den eneste fladskærm, jeg har haft, er en beovision 10, og den sagde ikke en lyd, hvilket var ret skønt.

Vh - Rex