Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har nu endelig, efter flere års kamp, fået "lov" til at købe et nyt fjernsyn.

Valget endte på et Philips 47" 7606T LED med passiv 3d - grundet tilbud gennem arbejdet.

Jeg har indtil nu kørt alt mit media over en ældre TVIX 4100SH - uden problemer.

Som ovenstående beskriver, understøtter mit nye fjernsyn passiv 3d.

Min gamle TVIX understøtter desværre ikke dette (hverken ISO eller mkv).

Hvilke eller hvilken afspiller bør jeg kigge efter? Eneste jeg pt. har hørt der understøtter 3D er PS3 efter seneste opdatering og den "nye" xtreamer prodigy (dog uden jeg har erfaring med enten eller).

Hvad bør jeg kigge efter som den bedste løsning?

Venligst,
Kasper
Af Chaui
Kender ikke til nogle der kan afspille 3D iso filer udover den du nævner, som egentlig lyder til at være ret lækker.

Afspiller selv 3D fra min NAS dog bare som SBS mkv filer. hvilket os er nogenlunde 3D men ikke helt Blu-ray kvalitet. Men ved ikke om det er en mulighed for dig. Ved ikke hvordan det der Passiv 3D fungere udover at det er 720p kvalitet og ikke 1080p.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dunes nye serier med Sigma 8646 chipset burde også understøtte 3D. De er dog ikke på markedet endnu.
Af Remmerboy
Chaui skrev:Ved ikke hvordan det der Passiv 3D fungere udover at det er 720p kvalitet og ikke 1080p.
det er jo ikke helt rigtigt, men jeg tror du mener, at passiv 3d er halv opløsning i højden, som er det rigtige svar. så passiv 3d viser 1920*540 (720p viser 1366*768 eller 1280*720).
men det skulle, efter sigende, være svært at se den halve opløsning, hvorimod billedet er mere roligt og crosstalk er meget lavt eller ingen.
Af ham
Den nye Himedia HD900B kan også afspille 3D.