Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har her til aften købt en Samsung UE40D6515 til 7100,- Ville egentlig have købt en Sony 503AEP til ca. 5000,- Men denne indeholdte ikke PVR.

Jeg er underviser og har ind imellem brug for at optage programmer på tv, som jeg efterfølgende kan vise for min elever. Derfor valgte jeg SAmsungen!

Men kan det egentlig overhovedet lade sig gøre, at optage noget fra TV på en USB-stick eller harddisk og efterfølgende downloade til min PC og vise det for min klasse?

På forhån tak for hjælpen!
Af loland
Det kan det ikke. Din usb hdd/stick bliver parret med dit tv og kan ikke flyttes :((
Af Mysen
Teoretisk set er det ulovligt at optage noget, som du viser for dine elever. Det er derfor, det ikke er muligt længere. Med en analog optagelse kunne de ikke begrænse det på denne måde, så du må finde den gamle videooptager frem. Det udelukker selvfølgelig alle de digitale kanaler.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du vil optage og tage video-strimlerne med dig, så skal du have gang i enten en billig no-name PVR såsom den fra Strong, eller også skal du have et tunerkort i din PC, som du kan optage fra. PVR indbygget i TV er underlagt nogle krav mht. DHCP, som gør at man ikke må kunne bruge optagelserne andre steder på det TV de er optaget på. Alle digitale PVR-moduler er vel i grunden underlagt disse krav, men hvorfor nogle producenter af de billige bokse kan slippe udenom kan jeg ikke svare på.
Af ChrisVinther
Jeg har en Denver tuner liggende, som er produceret inden disse regler blev strammet. Med den kan du uden problem optage udsendelser på tv'et på et USB-stick og derefter se dem på computeren. Den kan du købe for en god pris :)
Af Frillen
Jeg har et LG42LW550W Tv som også har PVR funktion, men jeg bruger min Denver DVB tuner til at optage med, da den ikke sætter restriktioner på, hvor optagelserne kan afspilles, jeg kan kun anbefale sådan en Denver eller lignende tuner til optagelse!
For mig personligt synes jeg, at de restriktioner der er på TV PVR optagelse, gør det stort set ubrugeligt, i hvert fald for mig, da jeg gerne vil beholde muligheden for at se optagelserne på et andet tv. f.eks. i soveværelset, eller når man udskifter TV'et til et nyt!

Så jeg vil klart anbefale ChrisVinther's råd, hvis du ønsker at kunne fremvise optagelserne på et andet tv :)