Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg vil være rigtig glad for et par anbefalinger til køb af nyt TV.

Jeg har læst Flatpanels-tests, og købsanbefalinger, men er stadig i tvivl om hvilken model det skal være.

Vigtigste parameter: Billedkvalitet - 2D - DVD
Næst vigtigste parameter: Billedkvalitet - 2D - Blue-Ray
Størrelse: 42 - 46 (ikke større)
Design: Ingen betydning
Features (smartTV m.m.): Ikke vigtige
Ser mest: Film
Ser mindst: Sport
Budget: max. 15.000 kr.

Da jeg er Grafiskdesigner og til dagligt sidder og billedbehandler på en god kalibreret skærm, er jeg noget kræsen når det kommer til skærmens billedkvalitet. Om det skal være plasma eller LCD, og hvor tykt eller tyndt det er, har absolut ingen betydning. Da jeg har en stor DVD-samling vil det primært være det jeg ser, men jeg skal ikke udelukke at jeg på et tidspunkt køber et par Blue-Ray film.

Når jeg går i TV-forretninger og ser på de modeller der hænger (formodentlig med standard-indstillinger) er jeg ikke særlig imponeret. Typisk er farverne alt for mættede og der er så meget kunstig skarphed at øjnene løber i vand - Forfærdeligt at se på. Håber derfor på et par købsanbefalinger fra nogen der har set hvad de, med de rigtige indstillinger, virkelig kan.

// Allan //
Af rkc
Der er ikke så mange valg panasonic vt30
Af PeterD
Panasonic VT30----Nuff Said..

( Ingen over. Ingen ved siden af)
Af loland
Hmm .. ville mene 47LW980W også kunne være et meget godt bud hvis den bare er nogenlunde ligeså fed som 42LE850n/47lx950.. Du skal også huske når du ser dem i butikkerne står de næsten altid på dynamisk billedindstilling. Dette gør man for at få WAUW effekt og det virker. Stod ved siden af et ældre ægtepar der kiggede på en d8005 på bluray demo, med mega selvlysende farver der mente det var det bedste billede de nogensinde havde set O_O
Brugeravatar
Af edinger
Med fare for at lyde som et ekko: VT30.
Af akbristow
Det ser ud som om jeg skal ud og kigge nærmere på VT30.

Resultatet af VT30-testen lyder rigtig godt.

Det bliver spændende at se om Flatpanels.dk tester LG 47LW980W, og hvad resultatet bliver. Jeg håber det bliver inden for nærmeste fremtid. Det ser dog ud til at prisen på 47LW980W er lidt over mit budget.

Ikke fordi det har nogen betydning for mit valg af TV, men er der slet intet LCD-tv der kan måle sig med VT30 når det kommer til billedkvalitet?

Mange tak for anbefalingerne.

// Allan //