Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

PS51D8005 eller TX-P50VT30Y

Af mllen89
Hejsa

Jeg vil ud og ha mig et nyt tv. valgt er så faldet mellem de her 2 ps51d8005 eller P50VT30Y men jeg kan virkelig ikke bestemme mig :) jeg bruger min pc en del til at se film på og har læst mit til vt30 skærmen har problem på det område..

Så hvad vil i vælge hvis i var mig, og HVORFOR. eller er det en smagssag mellem de 2 skærme,

nogle der ved hvor man kan se en demo af ps51d8005 i aalborg området. ?

Mvh mads.
Brugeravatar
Af edinger
Som plasma-skærm er VT30 – ligesom PS51d8005 – dårligt egnet som pc monitor.

At VT30 skulle have særlige problemer med tilkobling til computer, er jeg dog ikke bekendt med.
Af Olfred
Jeg har en ældre plasma-skærm som ikke er en topmodel. Med den har jeg perfekt billede når jeg ser film via min bærbare med hdmi.

Blot mine erfaringer:-)
Af mllen89
Nu skal den jo selvfølgelig ikke kun bruges som pc skærm.
Af kskruger
Den største forskel på VT30 og D8005 er sort niveauet, her er VT30 bare bedst. Men hvis vi taler billedet i sig selv, så er billedekvaliteten så høj på begge, at de færreste næppe ville bemærke forskellen. Især fordi måden Panasonic og Samsung viser billedet på, er ret ens. Hvor imod plasma skærme fra LG skiller sig, noget mere ud.
Brugeravatar
Af edinger
Skal den bruges "som pc-skærm" – med masser af stillestående elementer – er plasma et dårligt valg. Skal den derimod bruges som tv-skærm med mulighed for at se film via pc, er plasma et glimrende valg.