Log ind med sociale netværk

10 feb 2007, 12:02

Jeg bestilte en 37" den 28. om aftenen - 
i onsdags skulle jeg regne med 8 arbejdsdage til levering, hvilket - hvis jeg regner med 5 arbejdsdage per uge - vil sige d. 19. feb - så jeg overhaler nok lige nogen på isten der hva?! Frygter nok mere at der kun er 1-2 arbejdsdage per uge hos Geco...
 Frygter nok mere at der kun er 1-2 arbejdsdage per uge hos Geco...
Alt det bedste...
Leon

i onsdags skulle jeg regne med 8 arbejdsdage til levering, hvilket - hvis jeg regner med 5 arbejdsdage per uge - vil sige d. 19. feb - så jeg overhaler nok lige nogen på isten der hva?!
 Frygter nok mere at der kun er 1-2 arbejdsdage per uge hos Geco...
 Frygter nok mere at der kun er 1-2 arbejdsdage per uge hos Geco...Alt det bedste...
Leon
									  10 feb 2007, 14:28

Det er jo samtidig lidt bemærkelsesværdigt, at der er leveringsproblemer med Sharps 37" XD1 TV - og ofte kan den slags hænge sammen med kvalitetsproblemer. Hvis det er samleproblemer hos Phillips, som er årsagen - og det problem er blevet løst - så har Philips jo sikkert også brug for nogle ekstra Sharp 37" paneler til deres serviceforpligtigelser. Eller mon Philips stadig anvender disse Sharps 37" paneler i deres TV?
Der er jo nok heller igen tvivl om, at Philips helst ønsker meldingen, at Sharps 37" panel er problemet - og Sharp helst ønsker meldingen, at Philips har samleproblemer og modifikationsproblemer med brug af Sharps 37" panel.

Rasmus Larsen skrev:Leon: Jeg har allerede vendt den problemstilling i mit hoved før vi startede alt dette, men jeg tror ikke det er sandsynligt. I mit hoved er sagen med Philips 37 tommeren en sag om dårlig samlekvalitet. Det er godt nok et Sharp panel, men det er 42 tommer jo også. Det som er fejlen er backlight enheden, som Philips har modificeret til at fungere sammen med ClearLCD systemet. Med tiden er er lysets fordeling blevet ujævn.Jeg håber også, at dette er korrekt, da jeg selv har bestil et 37" Sharp XD1 TV. Jeg har været tæt på at få kolde fødder indtil jeg nu ser Rasmus' beroligende melding. Så Rasmus - hvor sikker er du? Problemstillingen er jo bl.a. at fejlen på de Phillips TV først synes at blive tydelige efter nogen driftstid. Og måske er Sharps paneler i GE1-serien ikke helt samme model.
Nu har GE1 serien dog været på markedet længe, og det er samme Sharp panel. GE1 serien var jo forgængeren til XD1, og der har ingen problemer været i den retning.
Det er jo samtidig lidt bemærkelsesværdigt, at der er leveringsproblemer med Sharps 37" XD1 TV - og ofte kan den slags hænge sammen med kvalitetsproblemer. Hvis det er samleproblemer hos Phillips, som er årsagen - og det problem er blevet løst - så har Philips jo sikkert også brug for nogle ekstra Sharp 37" paneler til deres serviceforpligtigelser. Eller mon Philips stadig anvender disse Sharps 37" paneler i deres TV?
Der er jo nok heller igen tvivl om, at Philips helst ønsker meldingen, at Sharps 37" panel er problemet - og Sharp helst ønsker meldingen, at Philips har samleproblemer og modifikationsproblemer med brug af Sharps 37" panel.
									  10 feb 2007, 16:37

Der er ingen rapporter om fejl på Sharps model indtil nu, så du behøver nok ikke være bekymret. Det er trods alt på ingen måde samme TV og det er ikke en panelfejl - det er en belysningsfejl. Der skal ikke et nyt panel i hvis blot belysningen er defekt.

10 feb 2007, 17:15

Ja, jeg stoler lige nu jer om de Sharp 37" paneler.
Når jeg læser om Philips store problem her: http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... N=1&TPN=15
så er der flere rapporter om at Sharps paneler bliver skiftet af "Servicecenter vest" på de Philips TV. Nu skal det siges, at jeg har ikke været helt igennem den kæmpe tråd.
Når jeg ser fotos af fejlen på de TV, så er jeg enig i at der ser ud som om, at det belysningen bag panelet, som er problemet - det kan Servicecenter vest vel også se. Men behøver man at skifte panelet, hvis det er belysningen, som er problemet? - eller er der blot nogle som forveksler de tekniske udtryk.

Når jeg læser om Philips store problem her: http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... N=1&TPN=15
så er der flere rapporter om at Sharps paneler bliver skiftet af "Servicecenter vest" på de Philips TV. Nu skal det siges, at jeg har ikke været helt igennem den kæmpe tråd.
Når jeg ser fotos af fejlen på de TV, så er jeg enig i at der ser ud som om, at det belysningen bag panelet, som er problemet - det kan Servicecenter vest vel også se. Men behøver man at skifte panelet, hvis det er belysningen, som er problemet? - eller er der blot nogle som forveksler de tekniske udtryk.
									  11 feb 2007, 16:52

Jeg fik leveret mit bestilte 46" Sharp den 7/02/07 det blev som aftallt leveret til døren via bud.
Det er et utroligt flot TV med et godt billede. Nu mangler jeg bare den digitale HD dekoder fra Stofa (det tar' sin tid).
vh Jørn

Det er et utroligt flot TV med et godt billede. Nu mangler jeg bare den digitale HD dekoder fra Stofa (det tar' sin tid).
vh Jørn
									  11 feb 2007, 17:12

De flydende krystaller fejler jo ikke noget, så man skifter højest sandsynligt blot belysningen. Men hvilken forskel gør det? Du kan ikke udføre nogen af delene selv, så den skal jo retur ligemeget hvad.
... og der er ingen der rapporterer om disse problemer på Sharps model, så hvorfor overhovedet bekymre sig om det?

... og der er ingen der rapporterer om disse problemer på Sharps model, så hvorfor overhovedet bekymre sig om det?
									  11 feb 2007, 19:08

Sharps LC-37XD1 har ikke været ude hos brugere ret længe. Jeg har ikke set nogle meldinger i Danmark, men i Storbritanien synes de første leveret ca. 10. december, og her synes ikke at være problemer endnu - heldigvis. Men da problemet har udviklet sig langsomt på Philips TV, så synes jeg faktisk, at det er berettiget at være lidt bekymret, når de to TV sandsynligvis anvender det samme panel, men ifølge Rasmus ikke samme bagbelysning.
Ifølge AVforums.com blev man i Storbritanien stillet i udsigt, at de første XD1 modeller blev leveret i september af alle størrelser. De kom også - men ikke i 37". Så blev 37" stillet i udsigt til november, men det blev igen udsat og først i december kunne de levere. Så giver det ikke også anledning til lidt bekymring. I Danmark går der jo også lidt ekstra tid med leveringen. Så for mig tyder det på et eller andet kvalitetsproblem specielt for det 37" TV, og som først skulle løses.
Lige nu tror jeg på at LC-37XD1 bliver et TV, som jeg bliver glad for. På den anden side synes jeg, at det lyder for overoptismistisk at afvise enhver bekymring. Og jeg forventer at måtte vente et par måneder med levering.

yakken skrev:De flydende krystaller fejler jo ikke noget, så man skifter højest sandsynligt blot belysningen. Men hvilken forskel gør det? Du kan ikke udføre nogen af delene selv, så den skal jo retur ligemeget hvad.Der fremgår af den lange tråd på recorders.dk, at Servicecenter Vest har kunne løse problemet midlertidigt ved at skifte både belysning og panel. "Persiennerne" i siden af billedet skulle angiveligt skyldes belysningen. De store mørke paritier omkring midten af billedet kunne kun klares ved at skifte panelet. Nøjagtigt hvad der er årsagen til, at de mørke partier kommer KAN være f.eks. være temperaturproblemer i forbindelse med Philips konstruktion, men det KAN også være et generelt problem med Sharps 37" panel. Det KAN måske også være det som Rasmus kalder "samleproblemer" - altså et Philips problem.
Sharps LC-37XD1 har ikke været ude hos brugere ret længe. Jeg har ikke set nogle meldinger i Danmark, men i Storbritanien synes de første leveret ca. 10. december, og her synes ikke at være problemer endnu - heldigvis. Men da problemet har udviklet sig langsomt på Philips TV, så synes jeg faktisk, at det er berettiget at være lidt bekymret, når de to TV sandsynligvis anvender det samme panel, men ifølge Rasmus ikke samme bagbelysning.
Ifølge AVforums.com blev man i Storbritanien stillet i udsigt, at de første XD1 modeller blev leveret i september af alle størrelser. De kom også - men ikke i 37". Så blev 37" stillet i udsigt til november, men det blev igen udsat og først i december kunne de levere. Så giver det ikke også anledning til lidt bekymring. I Danmark går der jo også lidt ekstra tid med leveringen. Så for mig tyder det på et eller andet kvalitetsproblem specielt for det 37" TV, og som først skulle løses.
Lige nu tror jeg på at LC-37XD1 bliver et TV, som jeg bliver glad for. På den anden side synes jeg, at det lyder for overoptismistisk at afvise enhver bekymring. Og jeg forventer at måtte vente et par måneder med levering.
									  11 feb 2007, 21:06

Du er selvfølgelig velkommen til at bide negle hvis du lyster, men jeg synes blot det er at tage sorgerne på forskud. Det er trods alt et helt andet produkt med Sharps egen elektronik.

Opret konto

For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
					Log ind på din konto