Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej forum!

Jeg er førstegangskøber og er i bund og grund rimelig blank hvad angår valg af fladskærme. Derfor har jeg forsøgt at læse mig frem til hvad ville være et godt køb.. jeg er dog stadig meget i tvivl, men har fundet 2 modeller som er på tilbud efter at have været inde i de to butikker - hvilket ikke har hjulpet meget, da jeg ikke stoler 100 % på sælgerne :)

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-ue40d632
http://www.sony.dk/product/tv-102-40-lc ... nicalSpecs

Så hvad vil i vælge af de to - eller blandt alle modeller?

Ps. Undskyld hvis i ser mange af disse indlæg, men jeg har virkelig brug for jeres ekspertise ;)
Og ja jeg har godt set at der er en test her på hjemmesiden med sony modellen, men jeg ved stadig ikke hvad er bedst af den og samsung modellen - eller andet :D
Tordenkalven skrev:Så hvad vil i vælge af de to - eller blandt alle modeller?
Du har ret i at der er mange af den slags generelle spørgsmål og jeg tror ærligt talt at det er hip som hap, hvilket af de to du køber. Billedkvaliteten er antagelig så ensartet efterhånden at det kun er detaljer der skiller de forskellige fabrikater ad. Så længe vi taler mærkevarer og ikke de allerbilligste eller dyreste modeller.
Når det er sagt, ville jeg vælge det tv som har en mat skærm. Den matte overflade gør reflekser fra indfaldende lys, lamper etc. mindre synlige. Til gengæld synes en mat skærm at have et lavere sortniveau.
Skal TV'et hænge på væggen, kan det ha' betydning om stikkene vender bagud eller til siden/nedad.
Af PeterD
Se pa købsanbefalingerne her på siden. Dem går man ikke helt fejl af..

Og undersøg om du er til plasma eller LCD/LED..

Umiddelbart er det bedst at vælge tv fra "store" producenter som Panasonic (plasma), Samsung (plasma/LCD) og Sony samt (Måske LG??)

Umiddelbart er det lettest at finde LG og Samsungskærme i butikkerne og mest besværligt at finde Panasonic. Koreanske LG og Samsung leveres ofte til en MEGET konkurrencedygtig pris til forhandleren...Men det er en længere historie.

( Noget a la: EU har indgået handelsaftale med Sydkorea som gør at deres skærme bliver solgt billigere til EU)

Om skærmene er bedre end dem fra Nippon. Tja..Måske, men jeg ville vælge japansk kvalitet... ;)
Af loland
LG har muligvis danmarks bedste kundeservice hvis uheldet skulle være ude, så det ville jeg til enhver tid vælge over japansk "kvalitet" :D
Af PeterD
..Hvis LG har Danmarks bedste kundeservice, må LG jo være klar over at deres skærme er notorisk fejlbehæftede og at folk kimer dem ned .. :D

Du har måske selv ringet dertil et par gange? :D (sorry, ,men kunne bare ikke lade være,,, :) )

Så meget for "koreansk kvalitet" :D
Af loland
Nu kender jeg ikke fejlprocenterne på de forskellige firmaer og nej men min mors lg 50" gik i stykker og de fik bare smidt et RMA nummer i nakken så de kunne gå ned og købe et nyt med det samme :D

men hellere end at bakse med eks. Panasonic fordi deres skærme normalt aldrig fejler noget, så hvis de så endelig gør så nægter de bare at hjælpe en :(