Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jens525
Hej alle flatpanels bruger.
For en uges tid siden oplevede jeg noget underligt med mit tv.
Pludselig en aften begyndte tv'et at slukke automatisk, hvorefter tv'et tændte igen. Dette skete ca. hvert 30 sek, og blev ved indtil man trykkede på sluk knappen. Hvis man tændte tv'et igen skete det samme om igen.

Da tv'et efter 20 sek, holdte op med at reagere på tastetryk, kunne jeg ikke nå ind i menuen og "genstarte".

Jeg valgte efter lidt tid at holde en af genvejs knapperne inde på fjernbetjeningen (er ikke helt sikker på hvilken det endte med, men tror det blev info eller tools knappen), hvorefter jeg fik en menu frem, hvor skærmen diagnosticerede sig selv (tror jeg). Det eneste der stod var hovedskærm med rødt.

Herefter har tv'et igen virket upåklageligt.

Er lidt bange for om der skulle være tale om en fejl på tv'et, og vil selvfølgelig gerne ha lavet en sådan fejl inden reklamationsretten udløber.

Håber der er nogen der har et bud på hvad der har/kan være galt.
Kan evt. uploade et billed af fejldiagnosticeringen, hvis det er nødvendigt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er ikke første gang det er hørt her på forummet, og som regel starter det som en periodisk fejl, der senere bliver værre.

Der er dog også den mulighed, at sollys eksempelvis er faldet på touch tænd/sluk-knappen på skærmen (er der sådan en på C7705? Det kan jeg ikke engang huske). Det har jeg selv oplevet et par gange, og det kan få Tv'et til at reagere. Det er dog sjældent, at det ligefrem får Tv'et til at tænde og slukke gentagne gange.
Af Jens525
Hej Rasmus,, tak for svar..

Synes også jeg kan huske der har været en tråd med samme problemstilling for noget tid siden..

Der er touch tænd/sluk knap, men kan dog ikke være pga. sollys, da problemet opstod da solen var gået ned :)
Samtidig slukkede og tændte det med samme interval (ca. hvert 30-45 sek).

Nogen ideer til hvad jeg skal gøre? er jo lidt svært at komme ned til forhandleren/ringe til samsung, når problemet ikke er der nu.
Kan selvfølgelig også vente og se hvad der sker,, min reklamationsret udløber først om 11 måneder.
Af Chaui
Samme problem der var med min C7705, Den var en måned gammel da den begyndte på det. og fik den så repareret, for blot at finde andre fejl på skærmen. Så fik jeg pengene retur og købte en D8005.

Fik en fra Samsungs prestige service ud der skiftede nogle printplader, det hjalp ikke. så tog han den med på værksted for at skifte hele panelet. Men så dukkede der bare andre problemer op.

Men umiddelbart tror jeg ikke du kan gøre noget før fejlen opstår igen, hvis den opstår.
Af Jens525
Mange tak for svar...
Jeg venter og ser tiden an,, kan jo håbe på at fejlen ikke opstår igen :)