Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Forum

jeg har netop anskaffet mig et Samsung UE46D6505 og en ny receiver.
Jeg havde desværre ikke gjort mit hjemmearbejde ordentligt og har nu konstateret at de to ting ikke kan snakke sammen ren lydmæssigt da der kun er en optisk udgang på tv'et og der kun er analoge indgange på forstærkeren :(

Jeg kan desværre ikke returnere nogen af delene!

Jeg har fundet en TOSLINK->PHONO converter på nettet, men håber at der findes en anden løsning? Evt. noget med nogle stik/adaptere osv?

Her er bagsiden af tv'et:

[img]http://www.av-blog.dk/wp-content/upload ... ctions.jpg[/img]

Forstærkeren har KUN phono indgange.

Håber i kan hjælpe...

Mvh

Christian
Af BaSsE_-
ja det var jo ikke så godt, du kommer så til at mangle surround på dine film... men du kan smide et minijack til phonestik fra høretelefon stikket på tvét, til din forstærker
Af depth
BaSsE_- skrev:ja det var jo ikke så godt, du kommer så til at mangle surround på dine film... men du kan smide et minijack til phonestik fra høretelefon stikket på tvét, til din forstærker
Det er ikke en surround forstærker,så det gør nu ikke så meget.

problemet er at hvis man bruger minijack stikket kobles de integrerede tv højttalere fra. Mine kone og børnene gider ikke tænde forstærkeren hver gang de skal se tv.

/Christian
Af BaSsE_-
ja det rigtig, du skulle jo næsten have investeret i nogle aktive højttaler i stedet eller en soundbar...Hmm ja hvad gør man lige så.... kan være jeg vender tilbage med noget andet nyttigt...

Held og lykke