Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GoldMan
Hej

Jeg gik fra en 17" CRT til en 19" Samsung Syncmaster 940BF

Jeg ved ikke om jeg bare skal vænne mig til det men jeg har leget en del med justeringerne af billedet - Jeg kan se skarpt og det hele men jeg synes bare at lige så snart jeg har tekst på hvidt baggrund bliver jeg blændet - jeg kørte 85 HZ før kan det være derfor eller hvad er jeres anbefaling?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Frekvensen har intet at sige. Du kan kun køre en fladskærm ved 60 Hz, så hvis du har den indstillet til andet, så skift. Hvis lyset er for skarpt er det jo ret nemt at skrue ned for lysstyrken.
Af GoldMan
yakken skrev:Frekvensen har intet at sige. Du kan kun køre en fladskærm ved 60 Hz, så hvis du har den indstillet til andet, så skift. Hvis lyset er for skarpt er det jo ret nemt at skrue ned for lysstyrken.
Jeg kører 75 HZ i en opløsning på 1280 x 1024 og jeg har justeret op og ned og prøvet en del - men jeg ved ikk om det bare er mine øjne som er sarte eller om det er den hvide farve på min skærm som blænder mig - for eksempel her på flatpanels er jeg ved og blive blind selvom jeg har skruet ned for brightness
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der går typisk et stykke tid før øjnene har vænnet sig til en fladskærm fordi den er noget mere lysstærk end en CRT skærm.