Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt en Phillips 42" (42PFL4606H/12) i Elgiganten til 4499,- men det "driller" mvh sync af lyd/mundbevægelser.

Mit setup består af:
Yousee (Samsung) box
Panasonic Surround forstærker
LG DVD afspiller.

Yousee box og dvd-afspiller er forbundet direkte til Panasonic surround forstærker via hhv. optisk og COAX kabel.
Så AL lyd uanset hvad, bliver afspillet via Panasonic forstærker.
Yousee box er forbundet til TV med HDMI stik.

Problemet er at lyd og mundbevægelser IKKE passer samme med dette tv.

Med de 2 foregående tv jeg har haft(SHARP & Sony fladskærme), har der IKKE været problemer.
Jeg har INTET ændret i indstillinger på Panasonic forstærker.
Lydstyrke på TV er skruet HELT ned.
Hvis jeg skruer op for TV lyd så er der forsinkelse mellem tv-lyd og forstærker lyd.

Ved KUN tv-lyd passer mundbevægelser.

Ved DVD kan jeg ikke se nogen forsinkelser via forstærker.

Men hvorfor passer forstærker lyd og bevægelser ikke sammen med det nye tv når de 2 foregående virkede fint og der ikke er ændret noget i forstærker ??
Det virker som om TV "halter" efter lyden ?

Er det en fejl på TV ??

Desuden virker det osse som om at nogen gange bevæger personer sig en anelse hurtigere...ligesom hvis man "spolede" hurtigere frem...

Nogen der har nogen ideer..eller skal jeg smide skidtet tilbage igen ??
Senest rettet af Cinnober 21 sep 2011, 12:57, rettet i alt 1 gang.
Af Cinnober
Ja så svarer jeg lige mig selv ;)

Fandt dette på Phillips´ hjemmeside:
Question
The video and audio signals are out of sync when I connect my TV to a Home Theatre System.
Answer

If you experience that the audio and video are out of sync, verify if the Audio Out delay feature in the [Setup] > [TV settings] > [Preferences] > [Audio Out delay] is set to ON mode. This feature delays the digital audio from the ‘DIGITAL AUDIO OUT’ of the TV to the HTS. The TV delays the audio signal at a fixed rate and does not offer the possibility to adjust the timing.

Since a video signal is more complex than an audio signal, the TV will take longer to process. Due to this difference in processing time, your HTS may reproduce the sound before the picture appears on your TV.

Some Home Theatre Systems are equipped with a feature named ´audio delay´ (or ´Lipsync' or ´audio sync´) that will delay the audio signal in order to compensate for this difference in processing time.

Min stod til ON..men prøvede OFF og nu er lyd/mundbevægelser i sync :)

Så jeg håber dette kan hjælpe andre i samme situation.

:)
Af Cinnober
ØVØVØV...det har ikke hjulpet alligevel !:(

Det ligsom varierer lidt...nogen gange passer det..andre gange passer det i starten af en sætning men ikke til sidst...

Så jeg mangler stadig lidt hjælp...vil dog prøve at bytte rundt på kabler/stik etc. men input vil stadig være til stor hjælp.
Af Thomas Fisker
"Audio Out delay" funktionen har kun en effekt hvis du tager lyden fra tvet.
Din fejl skyldes at tvet har stor forsinkelse i billedet, det eneste du kan gøre, er at sende alt lyd igennem tv'et og smide over i forstærkeren, i stedet for at sende det direkte fra din yousee boks/dvd afspiller.
Af Cinnober
Hmmm..kræver det nogle specielle kabler ?? Jeg tænker her på HDMI kabler ??

Men så er det da underligt at ved DVD afspilning er der ikke noget galt..så burde TV´et vel osse fejle der ??
Af Cinnober
Tak for hjælpen.
Så er lyd/mundbevægelser i sync efter jeg satte mit COAX kabel i Tv´et og ned i surround forstærker.

Der er dog lige en lille detalje og det er at når jeg afspiller fra dvd så er det kun 5.1 lyd der bliver afspillet.

Hvis jeg vælger DTS lydspor så er der helt ikke noget lyd og der vises ikke DTS logo i min surround fostærker.

Skulle TV´et ikke bare sende signaler videre??

Eller kan det være min DVD der ikke sender DTS via HDMI stik men kun via COAX kablet direkte til forstærker??

Jeg har kunne afpsille DTS uden problemer da dvd afspiller var sta direkte ti forstærker.
Af Cinnober
Øhmm..nå så fandt jeg dette på Phillip´s hjemme side der besvarer mit problem:

Question
Does my TV support the DTS (Digital Theatre Systems) audio format?
Answer

No. This TV does not support the DTS (Digital Theater Systems) audio format. If your TV receives a DTS signal via HDMI, it will not transfer this signal via its 'HDMI (1) ARC' (HDMI Audio Return Channel) or ´DIGITAL AUDIO OUT´ (SPDIF) connectors.

In order to hear the DTS audio signal, you need to connect the digital audio output of the source device to an external amplifier.