Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt ovenstående tv, i 46 tommer. Jeg er rigtig glad for det, men synes der er meget "slør" eller "hakken" ved hurtige bevægelser, som fx lige nu I håndboldkampen på DR. Jeg har prøvet ændre i indstillingerne på motionplus, men synes ikke det hjælper.

Er det et kendt problem ved dette tv?
Derekjeter skrev:Jeg har købt ovenstående tv, i 46 tommer. Jeg er rigtig glad for det, men synes der er meget "slør" eller "hakken" ved hurtige bevægelser, som fx lige nu I håndboldkampen på DR. Jeg har prøvet ændre i indstillingerne på motionplus, men synes ikke det hjælper.

Sæt den til Tydelig,det virked for mig.
Af MSkriver
Jeg havde selv det her problem i starten, efter jeg havde brugt indstillingerne fra testen, hvor motionplus er slået fra. (Hvilket også er klart bedst til film/spil/almindeligt TV).

Men som overstående svar siger så skal du bare slå over på tydelig i motionplus når du skal se sport :)
Af Chaui
Læs testen af netop dit fjernsyn her på siden og indstil det efter kalibreringen, så virker det perfekt. Motion plus skal altid være på 0, har sjældent haft nogle gode erfaringer med det motion fis.
Af MSkriver
Motionplus skal være på tydelig, når man skal se sport :)
Derekjeter skrev:Jeg har købt ovenstående tv, i 46 tommer. Jeg er rigtig glad for det, men synes der er meget "slør" eller "hakken" ved hurtige bevægelser, som fx lige nu I håndboldkampen på DR. Jeg har prøvet ændre i indstillingerne på motionplus, men synes ikke det hjælper.

hvis du har yousee er det normalt. det har jeg nemlig. og det hakker lidt, men det skulle være yousee det er galt med og ikke dit tv. jeg kender andre som har samme problem
Rene skrev:

hvis du har yousee er det normalt. det har jeg nemlig. og det hakker lidt, men det skulle være yousee det er galt med og ikke dit tv. jeg kender andre som har samme problem
For tredje gang, hvis du slår sætte motion plus til tydelig, forsvinder problemet helt :)
MSkriver skrev:
Rene skrev:

For tredje gang, hvis du slår sætte motion plus til tydelig, forsvinder problemet helt :)
har sat mit til standart og det virker fint. :)
Senest rettet af Rene 18 sep 2011, 19:13, rettet i alt 2 gange.
Rene skrev:
MSkriver skrev:
Rene skrev: hvis du har yousee er det normalt. det har jeg nemlig. og det hakker lidt, men det skulle være yousee det er galt med og ikke dit tv. jeg kender andre som har samme problem
har sat mit til standart og det virker fint. :)
Ved standard er det jo også meget reduceret :)
Af THM
MSkriver skrev:Motionplus skal være på tydelig, når man skal se sport :)
hvorfor ikke fra? sport bør ikke hakke overhovedet
Af MSkriver
THM skrev:
MSkriver skrev:Motionplus skal være på tydelig, når man skal se sport :)
hvorfor ikke fra? sport bør ikke hakke overhovedet
Fodbold og håndbold hakker på mit TV med yousee. Det går helt væk, hvis jeg har motion plus på tydelig.
Af budtz80
jeg havde også hakken når jeg ser tv med en yousee boks. Motion plus på tydelig er elendigt i andre sammenhænge end sport. billedet blir alt for flydende og kunstigt. Jeg har i stedet aktiveret spiltilstand. Dette var den eneste måde at få naturlig gengivelse af alle slags tv. På denne måde tvinges tv'et til at lade være med at prøve at "forbedre" billedet. Film, nyheder sport er nu naturligt på én gang. eksempelvis nyheder består af mange klip (nogle gange samtidigt på skærmen)af divers kvalitet og motionplus kan ikke finde ud af skifte rundt i dem eller behandle dem når de optræder samtidgt på skærmen som eks ved et klip der køre på skærmen bag ved. det kan give hakken. Brug dr update og se på teksten der køre i bunden. den skal være helt flydende hele tiden og det er den ikke med mindre spiltilstand er aktiveret. denne løbende tekst afsløre at tv'et gør noget med signalet. og det ændre sig alt efter hvilke klip nyhederne viser. Ret elendigt på jeg sige at man skal aktivere spiltilstand for at se tv.

Angående slør så har d8000 serien "micro-dimming" som har problemer i hurtige scener med mørke genstande der bevæger sig hurtigt over lys bagrund. Det kan give disse genstande mørke haler. D6000 og ned har ikke dette problem men er selvfølgelig en tand mindre sort.
Af Rene
jeg har sat mit til, enten tydeligt eller standart og det virker fint :)