Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mskov
Hej alle

Jeg går og overvejer nyt tv til stuen.
Mine valg er mellem disse 2 tv :

Samsung ue55d8005xxe
Philips 52pfl9606h

Begge 2 meget gode tv. Mit spørgsmål er om philips har indbygget 3d transmitter samt wifi.

Er der nogen herinde der ligger inde med viden om det ??

/Morten
Af Nero
Philipsen har innebygget wifi og 3d transmitter:)
Hvis du ikke er klar over det så har den også led med lokal dimming og den er isf sertifisert, hvilket betyr at den skal kunne kalibreres ganske nøyaktig..

står det mellom disse 2 hadde jeg klart gått for philipsen;)
har du også sjekket ut LG55LW980W?
og Sony 55HX920?

alle disse er meget gode tv med lokal dimming.. LGen har passiv 3d, så den er foreløpig min favoritt mens jeg venter på en test:)
Af mskov
Hej og tak for hurtigt svar.

Mit umiddelbare valg er nok philips, selv om samsung`en har et utroligt lækkert design, samtidig med at man får en 5" tab remote og 2 stk 3d briller med pt.

Det skal måske siges, at jeg pt har et philips 40pfl8605 i stuen, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med, men savner bare et noget større tv.

Philips`en (52pfl9606h) er dog ikke rigtig kommet ud nogen steder endnu så jeg savner en test/anmeldelse af det inden jeg køber noget.

Jeg har kun rettet min interesse mod samsung og philips, så de andre producenter`s modeller kender jeg ik rigtig.
Af Nero
Bare hyggelig:)

Jeg er helt enig i at Samsungs design er uslåelig, jeg er egentlig selv svak for det, som så mange er.. men jeg har selv hatt en UED8005 hjemme, jeg var ikke fornøyd med denne da den hadde forferdelig clouding/ backlight bleeding, det ødelegger filmopplevelsen.. Så designet hjalp da svært lite når den gikk i retur.. Er det bildekvalitet som vekter høyest skal du gå etter en modell med lokal dimming slik som en av de 3 jeg nevnte.. hvis du liker philips også fra før av så er dette et riktig godt valg for deg:) Hvis LGen ikke presterer i test så er philipsen også kanskje å finne i min egen stue etter hvert;)
Af Nero
Den linken er til en test av 9604! 9606 er den han søker..
Af mskov
Det er nemlig ret en ret svær afgørelse. Jeg stod ude i elgiganten forleden og fik en demo af samsung`en, det ser sgu lækkert ud og billedet er efter min mening også rigtig godt.

However, det er lidt svært at beslutte sig for noget før jeg har set 9606 in action :-)

Men billedet har det højest prioritet, og jeg har besluttet, at enten bliver det et samsung eller philips, alle andre producenter er fravalgt.

@Rommel - det er nemlig som Nero skriver en test af 9606 jeg søger og da det er en HELT ny model bliver det nok lidt svært pt at finde en test af den.
Af Nero
I Butikken så vil Samsungen se helt strålende ut, det synes jeg selv også, jeg kunne ikke la vær å prøve den selv heller som sagt tidligere.. Samsungen har det mest effektive panelet jeg noensinne har sett i dagslys eller ved annen belysning, sort er kullsort.. men desværre så viser skjermen seg fra en annen side nå du demper belysningen hjemme i stuen..

Men du kan jo kjøpe den i elgiganten og se selv, du har jo 30 dagers returrett..
Af mskov
Ja jeg ved godt jeg har 30 dages returret, men foretrækker at købe det rigtige tv først gang - så vidt muligt.
Efter at have nærlæst lidt på philip`s site står der faktisk, at modellen har integreret wifi samt 3d transmitter.

Nå jeg venter bare indtil jeg kan se det i aktion eller får elgiganten til at bestille et hjem så jeg kan se det.
Af Vibholm
Hej Mskov.

Jeg har fulgt lidt med på din tråd her, da jeg står med nødagtigt samme ønske som dig, jeg har altid været til Philips, og er vild med det nye 9606 52", dog syntes jeg ik der er kommet så meget data/test om det.

Hvordan går det med din beslutning, og ved du noget godt og brugbart til at gøre valget lettere.

Mvh Vibholm.
Af mskov
Hej vibholm

Nej, jeg er faktisk ikke kommet en hel masse længere med min beslutning. Problemet er, at jeg ikke køber noget før at have undersøgt den slags grundigt og ikke mindst set tv/tv`ene i action.
Her opstår yderligere et problem for Philip`s tv`et er så nyt, at faktisk ingen har det hjemme. Samsung har stort set alle større forhandlere og dette er da også et lækkert tv, men vil bare s...... gerne se Philips tv`et og før dette kan lade sig gøre, køber jeg ikke noget.

Så umiddelbart er jeg nok ikke til stor hjælp O-O
Brugeravatar
Af edinger
mskov skrev:However, det er lidt svært at beslutte sig for noget før jeg har set 9606 in action :-)
mskov skrev:Samsung har stort set alle større forhandlere og dette er da også et lækkert tv, men vil bare s...... gerne se Philips tv`et og før dette kan lade sig gøre, køber jeg ikke noget.
Hvorfor er du så forhippet på at se skærmen live? Hvis det er skærmens billedmæssige performance, du er i tvivl om, får du (langt) mere ud af at læse en test.

Og man kunne tilføje: Helst én fra dette forum 8)
Af heik1
Har du overvejet philips model 7606 i 55", også et meget fint tv,
og som eneste model fra philips med passiv 3d, hvilket jeg synes
er at foretrække !

Jeg har netop selv købt dette tv i denne uge, jeg er meget imponeret,
men har dog lidt svært ved at finde ud af alle de ting den kan, samt at få det justeret på den rigtige måde, jeg må nok have fat i bruger manualen :)
Af Vibholm
"Mskov" Sjovt, jeg har det os sådan, at jeg læser og læser om et produkt, i det tilfælde et tv før jeg kommer nærmere en beslutning, og jeg vil selv os rigtig gerne se det, men det lyder ik til det bliver muligt her omkring hvor jeg bor, ingen forhanlder i Horsens og omregn forventer at få et til udstilling, lidt ærgeligt. Men mon ik det er fedt, de ting jeg har kunne læse, slår det vist både Panasonic og Samsung, dog venter jeg lige på en grundig test herfra, før jeg stoler på det.

Noget under mig dog, at 52" 9606 ik har det nye Moth Eye filter som 9706 har, noget som jo giver utrolig kontrast forhold, vildt sært, men ellers håber jeg da billedet er lige så flot, men vi må vente og læse test, og måske finde en forhandler som har et jeg kan se.